کد خبر: 346410
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

چند نکته کاربردی در تعامل با ناشنوایان

آگاهی از روش‌های تعامل با ناشنوایان به آنها کمک می‌کند تا تعامل بیشتری در جامعه داشته باشند، اما این راه‌های ساده چیست؟

حجم ویدیو: 2.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 346410
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سی‌ام سپتامبر هر سال روز جهانی ناشنوایان است. معلولیتی که از نظر برخی از متخصصان در مقایسه با سایر معلولیت‌های شناخته‌شده، محدودیت‌های کمتری برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند.

به همین دلیل می‌توان با دانستن برخی نکات، ناشنوایان را به افراد فعال‌تری در جامعه تبدیل کرد تا فرصت بروز بهتر خود و توانایی‌هایشان را داشته باشند.

شاید برای ما پیش آمده باشد که بخواهیم با یک ناشنوا یا کم‌شنوا ارتباط برقرار کنیم، اما از درک زبان آنها عاجز باشیم.

برای ارتباط درست با این افراد، از آنجا که نمی‌توانید آنها را صدا بزنید، باید ابتدا وارد میدان دیدشان شوید و اگر لازم شد آرام روی شانه‌شان بزنید. ارتباط چشمی قوی هم می‌توانید برقرار کنید که البته در برخوردهای ابتدایی توصیه نمی‌شود.

سپس اجازه بدهید آنها این رابطه را رهبری کنند. شاید شما برای اولین ‌بار با یک ناشنوا روبه‌رو شده باشید، اما آنها تقریباً هر روز چندین بار با شنواها تعامل دارند و خودشان می‌دانند قدم بعدی چیست.

یک کاغذ و خودکار محض احتیاط همراه خود داشته باشید و تا جای ممکن صدای پیش‌زمینه را حذف کنید.

کلمات را خیلی شمرده تلفظ نکنید، در حرکت لب‌هایتان اغراق نکنید، و مِن‌مِن نکنید. تمام این موارد باعث می‌شوند لب‌خوانی سخت شود، اما در معرض دید آنها بمانید.

یادتان باشد آنها هم ممکن است حواس‌شان پرت شود، پس در صورت لزوم برخی حرف‌ها را تکرار کنید. زیاد حرکت نکنید و اجازه دهید آنها با لب‌خوانی تعامل بهتری با شما برقرار کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها