کد خبر: 348402
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۵۸:۳۷
| |

مشارکت تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری ضابطه‌مند شد

اعضای شورای شهر به یک فوریت بررسی نظام نامه مشارکت تشکل‌های غیردولتی و مدیریت شهری رأی موافق دادند.

مشارکت تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری ضابطه‌مند شد
کد خبر: 348402
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۰۹:۵۸:۳۷

اعتمادآنلاین| ‌ موضوع بررسی نظام‌نامه مشارکت تشکل‌های غیردولتی و مدیریت شهری به صورت طرح یک فوریتی در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد و موافقان و مخالفان نظرات خود را در این زمینه اعلام کردند.

حجت نظری گفت: باید این طرح با یک فوریت به تصویب برسد تا پس از آن به کمیسیون ارجاع و شاهد اقدامات سریع‌تری در این زمینه باشیم. این موضوع به رابطه سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری نظم می‌بخشد و نتایج موثری دارد.

اما ناهید خداکرمی در مخالفت با این موضوع گفت: من گلایه مند هستم چرا مسئله‌ای مانند دکل‌ها یک فوریت آن به شورا می‌آید و از دستور خارج می‌شود. به نظرم نظام‌مندی سازمان‌های مردم نهاد ضرورتی ندارد.

اما محمدرضا جوادی‌یگانه معاون شهرداری که در این جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد باید تعیین تکلیف شود، گفت: با این موضوع موافقیم و مطابق برنامه هفتم توسعه است.

همچنین شورایاری‌ها انتخابات آن برگزار شد و این افراد مهمترین نهاد مردمی در سطح شهر تهران هستند که تصمیم‌گیری آنها بسیار حائز اهمیت است.

الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر ضمن موافقت یک فوریت این طرح گفت: متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم فعالیت تشکل‌های غیردولتی مؤثر در شهر را به درستی استفاده کنیم و نظام مند شدن این موضوع مانع از برخورد سلیقه‌ای، موردی و بخشی می‌شود و سبب انسجام، شفافیت، رصد و خروجی مشخص برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با شهرداری خواهد شد.

وی گفت: از طرفی این فوریت مانعی برای فوریت مسائل بهداشتی و محیطی که خانم خداکرمی گلایه مند بودند، نیست و همچنین مهمترین بخش اجتماعی و مدنی شهر شورایاری‌ها نیست و دلیل ندارد نظام نامه همکاری سمن‌ها با شهرداری را دارای یک فوریت ندانیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح نظام نامه مشارکت تشکل‌های غیردولتی با مدیریت شهری سرانجام با 12 رای موافق در شورای شهر به تصویب رسید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها