کد خبر: 349080
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۸:۵۷:۲۹
| |

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران:

روز تهران روز شهروندان تهرانی است/ تهران، شهری است به وسعت ایران و در پیوست با نگاه ملی قرار دارد/ هیچ تصمیم نمی شود برای تهران گرفت مگر با داشتن پیوستی ملی

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران را باید آیینه ایران نامید گفت: هیچ تصمیمی برای شهر تهران نمی‌شود گرفت مگر اینکه یک پیوست ملی برای آن در نظر داشته باشیم.

روز تهران روز شهروندان تهرانی است/ تهران، شهری است به وسعت ایران و در پیوست با نگاه ملی قرار دارد/ هیچ تصمیم نمی شود برای تهران گرفت مگر با داشتن پیوستی ملی
کد خبر: 349080
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵ ۱۸:۵۷:۲۹

اعتمادآنلاین| احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران شامگاه امشب در آیین نکوداشت روز تهران که در کاخ گلستان و با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، پیروز حناچی شهردار شهر تهران و جمعی از سفرای کشورها خارجی در کاخ گلستان برگزار شد بیان کرد: خرسندم که روز تهران در پنجمین سال به هفته تهران گسترش پیدا کرد.

مسجدجامعی ادامه داد: شاید هر روز روز تهران است و پیوستگی تهران با ایران یک پیوستگی کهن و تاریخی است.

وی افزود: همین عمارت شمس العمارخ نمادی از تهران است و نمادی از تجدد و تلفیق تجربه ایرانی و جهانی است به دلیل اینکه در اینجا از بادگیر یزد هم نشان می‌بینید و اولین بنای بلند مرتبه است که الگوی جهانی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چهار باغ را در این کاخ می بینید همانطور که اقبال لاهوری به آن اشاره کرده است و در اینجا شما در نگاره ها و نقاشی ها ردپای مکتب شیراز و تبریز و اصفهان دیده می شود.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: در اینجا حتی از سیستان و ترکمن صحرا و لرستان هم نشانه .جود دارد و اینجا تنها بنای ثبت شده جهانی است.

وی ادامه داد: وقتی روح ایرانی در یک محوطه می دهد می تواند جایگاه ویژه اش را در جهان پیدا کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس قدیمی ترین سرشماری ها بیش از 25 قوم ایرانی در شکل گیری تهران نقش داشته اند.

مسجدجامعی گفت: در تهران ده ها و صدها حسینیه و مجشد و مدرسه و کلیسا و کنیسه و آتشکده است و نشان دهنده روح معنویتی است که در تهران دمیده شده است.

وی تصریح کرد: از قدیمی ترین گزارش‌ها رفت و آمد مسیحیان و ارامنه مورد توجه قرار گرفته است و در قدیمی ترین گزارش‌ها از این روح معنا و پناهگاه بودن ایران حرفهایی زده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ایران در زمانی که کشورهای منطقه دچار مشکل می شده اند مورد احترام و جایگاه امنشان بوده است.

مسجدجامعی گفت: اگر به قبرستانهای وسیع موجود در ایران نگاه کنید می بینید که از روس و لهستان و انگلیس و دیگر کشورها توانسته آمد در امنیت نمادهای خودشان را نصب کرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تهران شهر مهربانی و شهر حماسه است و شهر محبت و معنویت است زیرا تهران اینه ایران است.

وی افزود: روز تهران روز شهرداری تهران نیست بلکه روز شهروندان تهرانی است و همه شهرهای کشورمان ایران به کمک تهران آمده و آنرا ساخته اند.

مسجد جامعی گفت: بسیاری از هنرمندان جای جای ایران زندگی کرده اند و به آن بالیده اند درست این است که بگوییم ایران بدون تهران معنا ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ تصمیمی برای تهران نمی شود گرفت مگر اینکه به پیوست آن مناسبت کلی کشور را مد نظر قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: کسانی که برای تهران پژوهش می کنند نمی توانند بدون توجه به تاریخ این شهر و بدون نظرخواهی از شهروندان آن برایش پژوهش و تصمیم سازی کنند.

مسجدجامعی گفت: هویت تهران در قناتهایش، توچال و دربندش نهفته است و چنارهای خیابان ولیعصر بخشی از هویت تهران است که باید از خراب شدن و از بین رفتن آن جلوگیری کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها