کد خبر: 355259
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۲:۴۵:۵۵
| |

معاون سازمان جنگل‌ها؛

اقدامات جنگل‌کاری و ایجاد پوشش گیاهی باید با توجه به شرایط اقلیمی صورت گیرد

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مشارکت و حضور مردم را در انجام عملیات‌های آبخیزداری، یک اصل عنوان دانست و گفت: ایجاد پوشش گیاهی و اقدامات جنگل‌کاری با توجه به شرایط اقلیمی و میزان پراکندگی بارش‌ها از اولویت‌های این سازمان است که مورد توجه قرار می‌گیرد.

اقدامات جنگل‌کاری و ایجاد پوشش گیاهی باید با توجه به شرایط اقلیمی صورت گیرد
کد خبر: 355259
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۵ ۱۲:۴۵:۵۵

اعتمادآنلاین| خسرو شهبازی در بیست و نهمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری در امسال، با مرور اجمالی اقدامات و فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری، به نقش مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد.

او همچنین بر اصلاحات تداخلات اراضی، کاداستر، ایجاد راهکار برای کمبود مراتع و رفع چالش با مردم، استفاده از کارگرهای محلی در قالب ماده 29 و توسعه گیاهان دارویی تاکید کرد.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، با تشریح اهداف اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری، پرداختن به نقاط ضعف و خلاءها را در کنار این اقدامات یک ضرورت دانست.

شهبازی به استمرار در اقدامات آموزشی ترویجی تأکید کرد و گفت: بازدید از سایر استان‌ها و پروژه‌های موفق ترویجی، استفاده از انرژی نو، برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد تشکل‌ها، استفاده از توان همیاران طبیعت و تغییر معیشت مردم که منجر به ایجاد اشتغال شود، از اولویت های برنامه‌های آتی این سازمان است.

در ادامه مدیران به طرح برخی مسائل و چالش‌های پیش رو اشاره و در خصوص موضوعات فی مابین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها