کد خبر: 356061
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۳۷:۳۱
| |

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران:

پارکینگ‌های طبقاتی،ترافیک را کاهش نمی‌دهند

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، گفت: افزایش پارکینگ‌های طبقاتی، میل به جذب خودروها را بیشتر کرده و این امر نه تنها ترافیک را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث ایجاد ترافیک در میادین و معابر اصلی می شود.

پارکینگ‌های طبقاتی،ترافیک را کاهش نمی‌دهند
کد خبر: 356061
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۳۷:۳۱

اعتمادآنلاین| سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، در جلسه نشست با شورایاران محلات امامزاده قاسم(ع)، گلابدره، دربند و... در ناحیه سه گفت: مهمترین معضل منطقه یک ترافیک آن است که رویکرد مدیریت شهری منطقه حل این مشکل با تبدیل شهر به انسان محور و نه خودرو محور است.

وی گفت: پارکینگ های طبقاتی به خصوص در نزدیکی میادین و در معابر اصلی خود به یک گره ترافیکی تبدیل شده اند در حالی که در علم شهرسازی احداث پارکینگ های طبقاتی در شعاع معقول و نسبتا دور از میادین هم اجرا نمی شود چون باعث انسداد مسیرها می شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها و پل های طبقاتی تاثیری بر روند کاهش ترافیک محلی ندارد تصریح کرد: اگر یک باغ 5 هزار متری را هم تبدیل به پارکینگ کنیم باز ترافیک معابر منطقه یک کاهش نمی یابد چرا که خود پارکینگ ها جاذب سفر هستند.

موسوی افزود : تنها راهکار ساماندهی ترافیک منطقه یک توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو است تا سهم پیاده را به حداکثر و سواره را به حداقل برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان سنجی و مطالعات لازم در خصوص اتصال خط 1 به 3 مترو، اجرای رینگ ترافیکی میدان قدس و تجریش و... در حال انجام است.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها