کد خبر: 357945
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۰:۵۲:۴۵
| |

سن امید به زندگی در ایران چند است؟

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ایرانی به طور متوسط 10.3 بار در سال با سیستم بهداشت و درمان مواجهه دارد و در حوزه بستری از هر هزار ایرانی، سالی 140 نفر بستری می‌شوند.

سن امید به زندگی در ایران چند است؟
کد خبر: 357945
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۵ ۱۰:۵۲:۴۵

اعتمادآنلاین| ‌ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ایرانی به طور متوسط 10.3 بار در سال با سیستم بهداشت و درمان مواجهه دارد و در حوزه بستری از هر هزار ایرانی، سالی 140 نفر بستری می‌شوند.

ایرج حریرچی روز سه شنبه در جشنواره روابط عمومی های برتر حوزه سلامت افزود: مواجهه با حوزه سلامت اجتناب ناپذیر است. متولیان روابط عمومی و مطالبه سازی و هدایت خواسته ها به جهت صحیح، بسیار موثر هستند. با توسعه جوامع و گسترش پیشگیری، تعداد مراجعه ها بیشتر می شود و کمتر نخواهد شد؛ زیرا طول عمر افراد زیاد شده و اکثر بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها مربوط به سن پیری است.

وی ادامه داد: تا 40 سال پیش امید به زندگی در کشور 50 سال بود و کسی چیزی به اسم آلزایمر یا دمانی نشنیده بود. در حال حاضر امید به زندگی به 75 سال رسیده و زندگی اکثر افراد تا 80 سالگی می تواند همراه با سلامت باشد.

حریرچی بیان کرد: در دنیا 10.5 درصد از درآمد ناخالص ملی صرف حوزه سلامت می شود و 7 هزار و 300 میلیارد دلار هزینه سالانه در حوزه سلامت از مجموع هزینه های نظامی بشر بیشتر است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها