کد خبر: 363248
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۶:۳۴
| |

رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خبر داد:

بررسی تحولات اخیر کشور در شورای اجتماعی

تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، از بررسی تحولات اخیر در کشور در جلسه شورای اجتماعی خبر داد.

بررسی تحولات اخیر کشور در شورای اجتماعی
کد خبر: 363248
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۵۶:۳۴

اعتمادآنلاین| تقی رستم وندی، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، در پایان جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: برابر دعوتی که از اعضای شورای اجتماعی انجام شده بود مقرر شد در این جلسه در مورد مشارکت‌های اجتماعی و نقش سمن‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی بحث و گفت و گو انجام شود اما با دستور وزیر کشور دستور جلسه تغییر کرد و موضوع تحولات و التهابات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: هر یک از اعضاء از منظر مأموریت‌های دستگاه خود نظراتشان در مورد تحولات اخیر را اعلام کردند و در آخر جلسه وزیر کشور گزارشی از تحولات و اتفاقات اخیر ارائه کرد.

رستم وندی ادامه داد: در حقیقت برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفته بود و اقدامات به درستی انجام شده بود؛ اما در روز دوم با ورود عناصر اغتشاشگر که از ماه‌ها قبل منتظر فرصتی برای انجام این گونه اقدامات بودند، مسیر موضوع تغییر کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با تدابیر مقام معظم رهبری و نیروهای انتظامی موضوع تدبیر شد. در حقیقت در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور بیشتر ریشه‌های اجتماعی و اقتصادی تحولات اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد بازداشت شدگان حوادث اخیر تصریح کرد: مسئولان امنیتی باید این موارد را اعلام کنند.

وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه کودکان کار نیز گفت: هر یک از دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی وظایف و مأموریت‌هایشان مشخص شده است. آخرین اقدامی که قرار است در این حوزه انجام شود، اجرای طرح سامان است در حقیقت وزارت کشور ، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در توافقی مقرر شده شبکه‌ای همانند شبکه بهداشت و سلامت در حوزه بهداشت و درمان و مراقبت‌های اجتماعی با عنوان «طرح سامان» پیاده سازی کنند که کارهای اولیه در این حوزه انجام شده است. در حقیقت این طرح در چارچوب مشترک به کسانی که مشکلات روانی دارند خدماتی را ارائه می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها