کد خبر: 365963
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند»:

فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران: همایش تهران هوشمند محلی برای تبادل دانش‌هاست/ تهران میزبان است، اما برنامه برای تمامی شهرهاست

سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از روز سه‌شنبه 12 آذرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود. به همین منظور امروز نشست خبری به منظور تبیین هرچه بهتر اهداف و چشم‌اندازهای این همایش در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد.

فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران: همایش تهران هوشمند محلی برای تبادل دانش‌هاست/ تهران میزبان است، اما برنامه برای تمامی شهرهاست
کد خبر: 365963
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند از روز سه‌شنبه 12 آذرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود. به همین منظور امروز نشست خبری به منظور تبیین هرچه بهتر اهداف و چشم‌اندازهای این همایش در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، در ابتدای این نشست گفت: «این همایش حرکتی است برای رسیدن به تهران هوشمند که مدتی است کارش را آغاز کرده است. از همایش اول تمرکز ما بر تامین زیرساخت و انجام پروژه‌های پایلوت بود، اما بعد از آن، با طی شدن مراحل اولیه پروژه تهران هوشمند، کار به مراحل جدی‌تری رسیده است. این هفته رونمایی از برخی برنامه‌ها را خواهیم داشت و سعی شده بر مبنای نیاز و البته ظرفیت تهران برنامه‌ریزی‌ها انجام و نقشه‌ها ریخته شود.»

او ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌های ما در همایش پیش رو اشتراک‌گذاری بیشتر و نظرخواهی و مشورت بیش از گذشته است. اگرچه اسم برنامه به نام تهران و میزبانی هم بر عهده پایتخت است، اما سعی کرده‌ایم تمام شهرها را در این برنامه سهیم کنیم تا همایش به جدی‌ترین محمل به‌روز شدن تجارب و اندیشه افراد بدل شود.»

فرجود با اشاره به برنامه‌های موجود در این همایش هشت‌روزه گفت: «برنامه همایش از سه‌شنبه 12 آذر آغاز می‌شود و اختتامیه هم 19 آذر خواهد بود. برنامه‌های متفاوتی نیز در پیش داریم که به برخی از آنها اشاره می‌کنم؛ برگزاری گذر نوآوری در پلازا میدان شهدای هفتم تیر، تهران نوآور برای به اشتراک گذاری کارهای استارت‌آپ‌ها، چالش‌های کاربرد هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر و رقابت 48 تیم در آن، چالش نوآوری تهران هوشمند، افتتاح مرکز نوآوری شهر هوشمند، تور رایگان موزه صدر و نقشه شهر و رونمایی از اپلیکیشن و سایت جدید تهران من از جمله این برنامه‌هاست.»

او همچنین به اپلیکیشن «تهران من» اشاره کرد و توضیح داد: «از این پس شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن تهران من مسائلی را که پیشتر با تماس 137 در میان می‌گذاشتند از طریق آنلاین به این سامانه برسانند و همچنین امکان تعیین لوکیشن برایشان مهیاست و فایل و عکس و صوت هم می‌توانند بفرستند.»

فرجود به دوچرخه‌سواران تهران هم خبر جدیدی داد و گفت: «اپ ویژه دوچرخه‌سواران از دیگر مواردی بود که به کارها اضافه شده است. در این اپ کاربران می‌توانند به مسیریابی، یافتن ایستگاه‌ها، راهنمایی سخت‌ترین، آسان‌ترین و سریع‌ترین مسیر، ارزیابی پیمایش جسمانی و همچنین شبکه اجتماعی دوچرخه‌سواران دسترسی پیدا کنند.»

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه این سازمان چه کمکی به کاهش آلودگی هوا در طرح جدید شهرداری کرده است گفت: «آلودگی هوا موضوعی نیست که ما بخواهیم آن را حل کنیم. ما تنها تحلیل‌ها را در اختیار معاونت حمل‌و‌نقل قرار دادیم. نتیجه هم اینکه طرح ترافیک از سه آیتم سال 96 به 98 آیتم سال 97 و پس از آن به 280 آیتم سال 98 رسیده است. افزایش این آیتم‌ها یعنی آب‌و‌هوا، شرایط آلودگی، نوع خودرو، نوع معاینه فنی، نوع سوخت و... بر قیمت طرح ترافیک تاثیر می‌گذارد. کاری که در سایر کشورها و شهرهای دنیا هم انجام می‌شود.»

فرجود در پایان گفت: «موافقیم که مردم با این خدمات آشنا شوند. برنامه‌هایی هم در این زمینه داریم و البته تا همین‌جا هم سایت‌های مرتبط با ما در الکسا، که رتبه سایت‌ها را در دنیا مشخص می‌کند، در مرتبه نخست شهرهای دنیاست و این نشان می‌دهد مردم با ما در ارتباط‌اند. اما باید بیشتر روی این مساله کار کنیم و تا جای ممکن اطلاع‌رسانی بهتری کنیم و دسترسی به سرویس‌ها را برای مردم ساده‌تر کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها