کد خبر: 375192
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

فخرالدین هاشمی، سرپرست اداره کل نوسازی آموزش و پرورش استان هرمزگان، به «اعتمادآنلاین» خبر داد:

سقف مدرسه ریزش نکرد، مهتابی افتاد/ هیچ دانش‌آموزی آسیب ندید/ با معلمی که ویدئوی دانش‌آموزان را پخش کرد برخورد خواهد شد/ 650 مدرسه تخریبی در استان وجود دارد

عصر روز گذشته، 14 دی‌ماه، خبری مبنی بر ریزش سقف یک مدرسه دخترانه در استان هرمزگان منتشر شد. اگرچه این حادثه آسیبی به همراه نداشت، اما نگرانی‌های قدیمی درباره حوادث مرگبار در مدارس همچون آتش‌سوزی‌های چندباره را به خاطرها آورد.

سقف مدرسه ریزش نکرد، مهتابی افتاد/ هیچ دانش‌آموزی آسیب ندید/ با معلمی که ویدئوی دانش‌آموزان را پخش کرد برخورد خواهد شد/ 650 مدرسه تخریبی در استان وجود دارد
کد خبر: 375192
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیرو خبری که درباره ریزش سقف یک مدرسه در شهرستان میناب منتشر شد، اعتمادآنلاین سراغ مسئولان آموزش و پرورش این استان رفت.

فخرالدین هاشمی، سرپرست اداره کل نوسازی آموزش و پرورش استان هرمزگان، با اشاره به اصل حادثه رخ‌داده عنوان کرد: ویدئویی که در صفحه‌های مجازی و پس از آن در رسانه‌ها منتشر شد، حقیقت ماجرای رخ‌داده در مدرسه «پورولی» نبود. خبرها از این نوشتند که سقف این مدرسه در روستای راونگ، از توابع مرکزی شهرستان میناب استان هرمزگان، ریزش کرده است، در صورتی که اصلاً چنین چیزی رخ نداد. ماجرا از این قرار بود که مهتابی‌ای که در کلاس نصب شده بود افتاد و به دنبال آن مقداری از گچ سقف هم روی زمین ریخت.

عوامل مدرسه خودشان دست به تعمیرات می‌زنند

او ادامه داد: مشکل اینجا بود که مهتابی را خود عوامل مدرسه نصب کرده بودند و به همین دلیل شرایط مناسبی نداشت. اما خوشبختانه هیچ‌کدام از دانش‌آموزان در این اتفاق هیچ آسیبی ندیدند.

به گفته هاشمی، قرار است با عاملان و خاطیان این حادثه برخورد شود: اول صبح کارشناسان ما راهی این مدرسه شدند تا شرایط را بررسی و شواهد را یادداشت کنند. الان هم بررسی‌ها در حال انجام است و قطعاً نتیجه به زودی اعلام می‌شود. همچنین با عاملان این حاثه حتماً برخورد خواهد شد.

سرپرست اداره کل نوسازی آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در مورد بی‌توجهی به اجرای استانداردها در مدارس گفت: متاسفانه ما در بسیاری از مدارس شاهد هستیم که هنگام نیاز به تعمیر برخی موارد در مدرسه، خود عوامل وارد کار می‌شوند؛ مثلاً ناظم یا معلمان. در واقع از کارشناسان امر استفاده نمی‌شود و به همین دلیل هم استاندارد لازم در تعمیرات‌شان وجود ندارد. در نتیجه، مثل همین ماجرای مهتابی، نبود استاندارد حادثه‌ می‌آفریندد. اگرچه این حادثه آسیبی به همراه نداشته، اما به هر حال زیبنده هم نیست.

فخرالدین هاشمی

انتشار تصویر دانش‌آموزان درست نبود

او تاکید کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، مدیر مدرسه اعلام کرد ویدئو توسط معلم کلاس پخش شده است. هم به خاطر موضوعی که شما مطرح کردید و هم به دلیل اینکه متن خبر کاملاً اشتباه بوده، همکاران ما در اداره آموزش و پرورش قطعاً از طریق ابزارهای قانونی لازم با این معلم برخورد خواهند کرد.

هاشمی همچنین از وجود 650 مدرسه غیراستاندارد در مدارس خبر داد: مساله نبود امکانات گرمایشی از لحاظ شرایط اقلیمی این منطقه در هرمزگان مطرح نیست، اما مدارس تخریبی وجود دارد. طبق آخرین آمار، 650 مدرسه تخریبی و غیراستاندارد در استان ما وجود دارد که باید درباره آنها چاره‌اندیشی شود. پروژه‌های اینچنینی با توجه به نیاز استان پیش می‌روند. همین حالا 270 پروژه داریم که 30 پروژه از آنها مشخصاً مرتبط با همین شهرستان میناب است. با کمک خیرین و اعتبارات استانی و دولتی پیش می‌رویم و امید داریم تا حدود پنج سال دیگر، جشن برچیده شدن مدارس تخریبی در استان‌مان را برگزار کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها