کد خبر: 381726
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از پیشروی ویروس کرونا و یک سوال جدی:

چرا پروازهای ایران-چین متوقف نشد؟

با وجود به تعلیق درآمدن پروازهای ایران-چین و بالعکس بعد از ابلاغیه هیات دولت، چرا کماکان این پروازها ادامه دارد؟

چرا پروازهای ایران-چین متوقف نشد؟
کد خبر: 381726
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در دنیا، کشورهای مختلف تمهیدات ویژه‌ای برای در امان نگه داشتن مردم خود به کار بسته‌اند. یکی از این تمهیدات مشترک در تمامی کشورها، به حالت تعلیق درآوردن تمامی پروازهای ورودی و خروجی کشور چین به عنوان مبداء بیماری است.

هیات دولت هم طی برگزاری جلسه‌ای ویژه با سازمان هواپیمایی همین تصمیم را اخذ کرد (بیشتر بخوانیم) .

نماینده مجلس: آیا سازمان هواپیمایی خودمختار است و تابع دولت نیست؟

اما بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، معتقد است سازمان هواپیمایی خلاف مصوبه دولت عمل می‌کند. او با اشاره به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «برخلاف تصمیم دولت، همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاه‌های جهان، توسط ایرلاین‌های ایرانی هستیم. آیا سازمان هواپیمایی، خودمختار است و تابع دولت نیست؟ ‏این سرپیچی و سوانح هوایی روزهای اخیر نشان می‌دهد که حفظ مدیران نالایق، مهمتر از جان مردم است.» (بیشتر بخوانیم)

توئیت پارسایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی: پروازهای فعلی ایران-چین مثل سابق نیست

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی، در واکنش به اظهارنظر پارسایی به اعتمادآنلاین گفت: «بعد از نشستی که با معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر راه، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت و وزیر کشور داشتیم، قرار بر این شد که تمامی پروازهای ایران-چین و بالعکس به حالت تعلیق درآیند. در واقع این راهکاری برای جلوگیری از بروز ویروس کرونا در بین مردم کشور است تا شاهد شیوع این بیماری در میان ایرانیان نباشیم.»

او ادامه داد: «با وجود این، ایرانیانی که در چین بودند به ویژه دانشجویان از یک سو و مسافران و توریست‌های چینی که در ایران حضور داشتند هم باید به کشورشان برمی‌گشتند. در نتیجه، طبیعی بود که باید برای این جمعیت هم برنامه‌ریزی دقیقی می‌کردیم. به همین دلیل تصمیم بر این شد که تعدادی پرواز به بازگرداندن این 2 طیف افراد اختصاص داده شود.» ( بیشتر بخوانیم )

رضا جعفرزاده

جعفرزاده با اشاره به نظارت وزارت خارجه و بهداشت بر این پروازها توضیح داد: «البته وزارت خارجه و همچنین وزارت بهداشت بر این پروازها نظات کافی دارد. در واقع این پروازها شبیه همیشه و مثل حالت معمولی نیست که افراد هر وقت بخواهند بلیت بگیرند و پرواز کنند، بلکه همه چیز تحت مراقبت و کنترل است تا عملیات پیشگیری معنا پیدا کند.»

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت: پروازها فردا به اتمام می‌رسد

در مقابل، کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، به اعتمادآنلاین گفت این پروازها نباید بیشتر از فردا (دوشنبه، 14 بهمن) به طول بینجامد: «این بازگشت‌ها محدودیت زمانی دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده، تمامی این پروازها باید نهایتاً تا فردا به اتمام برسد. با بررسی‌های صورت گرفته، همه دانشجویان و سایر ایرانیانی که در ووهان زندگی می‌کردند با یک پرواز فردا به کشور برمی‌گردند و در مقابل، گردشگران چینی در ایران هم به کشور خودشان می‌روند.» ( بیشتر بخوانیم )

کیانوش جهانپور

جهانپور سلامت مردم را اصلی‌ترین اولویت وزارت بهداشت برشمرد و گفت: «وزارت بهداشت این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کند و هیچ چیز برایش مهم‌تر از سلامت مردم نیست. وزیر بهداشت هم در دیدار با سفیر چین به این موضوع اشاره کرد و گفت که تمامی مراودات و همکاری‌های بین ایران و چین سر جای خودش باقی است، اما درباره این موضوع هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم ایران نیست، به همین دلیل در این قصه بسیار حساس خواهیم بود. اگر قرار باشد پروازها ادامه پیدا کند، قطعاً وزارت بهداشت از طریق دولت به موضوع ورود می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها