کد خبر: 384040
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۰:۰۹:۳۷
| |

محسن خادمی، رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد خبر داد:

محور مهاباد - بوکان پس از چهار روز بازگشایی شد

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: محور مهاباد- بوکان (جاده برهان) که بر اثر کولاک شدید مسدود شده بود پس از چهار روز با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

محور مهاباد - بوکان پس از چهار روز بازگشایی شد
کد خبر: 384040
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۳ ۱۰:۰۹:۳۷

اعتمادآنلاین| محسن خادمی، رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد، گفت: بارش برف و کولاک شدید که از روز شنبه باعث مسدود شدن محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) شده بود با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری شهرستان‌های بوکان و مهاباد عصر روز سه‌شنبه بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه شدت برف و کولاک در این منطقه طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده‌است، افزود: شدت کولاک در این محور به حدی بود که ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از 6 متر رسید و چند دستگاه خودرو و ماشین‌آلات سنگین راهداری از جمله 2 دستگاه لودر و گریدر در زیر برف مدفون شد.

وی با اشاره به این امر که هم‌اکنون کولاک در گردنه «قره‌بلاغ» در این مسیر دید افقی را کاهش داده و تردد خودروها را تنها با زنجیرچرخ ممکن کرده است، ادامه داد: رانندگان در صورت امکان از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید راه 20 روستای این شهرستان را نیز مسدود کرده‌است و تلاش‌های عوامل راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه‌های «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت نیز ضمن کاهش دید افقی تردد خودروها را با مشکل مواجه و سقوط بهمن در گردنه «آفان» به صورت موقت این مسیر را مسدود کرده‌است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ 60 مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و 21 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از 860 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 630 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها