کد خبر: 387124
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۵:۱۴:۲۳
| |

تصویربرداری از بستر دریا در حوضچه اسکله امیرآباد مازندران

مدیر گروه ژئوفیزیک دریای مدیریت زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از برداشت ساید اسکن سونار در حوضچه اسکله امیرآباد استان مازندران خبر داد.

تصویربرداری از بستر دریا در حوضچه اسکله امیرآباد مازندران
کد خبر: 387124
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۴ ۱۵:۱۴:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ مهندس محمدرضا انسانی ساید اسکن سونار را تصویربرداری آکوستیک از بستر دانست و افزود: اجرای پروژه برداشت ساید اسکن سونار در حوضچه اسکله امیرآباد جهت توسعه و پیش‌بینی نشست احتمالی اسکله انجام شد.

وی اجرای این طرح را در راستای درخواستی از سوی یک شرکت مشاور به عنوان بخش خصوصی فعال در این زمینه دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد این برداشت‌ها بنا بر نیاز سازمان بنادر و دریانوری انجام شود که بر همین اساس در این راستا گروه ژئوفیزیک دریا در دفتر زمین‌شناسی دریایی، با تجهیزات مربوط عازم این ماموریت شد و برداشت‌های مورد نظر را انجام داد.

انسانی ادامه داد: برای توسعه اسکله و جلوگیری از نشست احتمالی اسکله، این برداشت‌ها که جزو مطالعات اولیه توسعه بنادر است، مورد نیاز مدیریت توسعه بندر امیرآباد بود.

وی درباره اهداف این پروژه علمی و تحقیقاتی، گفت: بررسی بستر دریا و مطالعات زمین‌شناسی دریایی در پروژه‌های عمرانی مانند اسکله‌سازی و ساخت موج‌شکن و جای‌گذاری کابل‌های زیردریایی از ضروریات و قدم اول اجرای پروژه است.

مدیر گروه ژئوفیزیک دریای مدیریت زمین‌شناسی دریایی ادامه داد: چنانچه بهره‌بردار، در هر مرحله‌ای از ساخت و یا بهره‌برداری از این قبیل پروژه‌ها با موارد پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شود، باز زمین‌شناسی دریایی و بسترشناسی دریا تنها راه کمک برای برنامه‌ریزی و رفع مشکل است که بر همین اساس دفتر زمین‌شناسی دریایی با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود و نیز تجهیزات پیشرفته مطالعات دریایی در این زمینه آماده خدمت‌رسانی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها