کد خبر: 389751
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۰:۵۲
| |

در جلسه علنی امروز شورا صورت گرفت

مخالفت شورای شهر تهران با تعیین بهای خدمات شهرداری با هماهنگی کمیسیون‌های شورا

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی مخالف پیشنهاد افزایش بهای خدمات شهرداری تهران با هماهنگی‌ کمیسیون‌های تخصصی شورا را رد کردند.

مخالفت شورای شهر تهران با تعیین بهای خدمات شهرداری با هماهنگی کمیسیون‌های شورا
کد خبر: 389751
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۱۰:۵۲

اعتمادآنلاین| در ادامه روند بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران بررسی پیشنهادات و موارد مطرح شده از سوی اعضای شورا در خصوص بودجه در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا حجت نظری پیشنهاد حذف تبصره 4 را مطرح کرد و گفت: با افزایش بهای خدمات شهرداری، قدرت کمیته تخصیص برای کاهش اختیارات و نقش شوراها باز خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد من حذف تبصره چهارم است تا جایگاه واقعی شورا حفظ شود. جایگاه نظارتی و تصمیم گیری که برای شورا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حسن رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با حذف این تبصره و پیشنهاد نظری گفت: در صورت حذف این تبصره با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد. همکاران من در شورا می‌دانند در بودجه، برخی تبصره‌ها برایشان ردیف در نظر گرفته شده و در برخی تبصره‌ها هم به شهرداری اجازه داده‌ایم، اگر ردیف‌هایی را کسب درآمد کرد درآن تبصره‌ها استفاده کند.

وی تاکید کرد:‌تبصره‌های دسته دوم اگر به کمیته تخصیص نیاید اصلا امکان برقراری انضباط مالی را ازشهرداری و شورا گرفته ایم.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران، با پیشنهاد نظری مخالفت کردند و با 6 رأی موافق و 9 رأی مخالف، این پیشنهاد به تصویب نرسید.

در ادامه نظری، در پیشنهاد دیگری افزایش بهای خدمات را منوط به هماهنگی کمیسیون‌های تخصصی دانست که رسولی در مخالفت با آن گفت: شهرداری بدون مجوز شورای شهر نمی‌تواند اعلام بهای خدمات کند. در حقیقت چه برای خرید و چه برای ارائه خدمات شهرداری بدون مجوز شورا نمی‌تواند اعلام بهای خدمات کند. لذا نیاز به چنین پیشنهادی ندارد.

به گزارش ایسنا، نهایتا پس از بحث و بررسی اعضای شورا با اصرار نظری بر پیشنهاد خود، اعضای شورا با 11 رأی مخالف و 3 رای موافق این پیشنهاد را نیز رد کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها