کد خبر: 391035
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۱:۵۷
| |

سردار محمدرضا حسینی، معاون بهداد ناجا تشریح کرد:

تدابیر بهداشتی و مراقبتی در پادگان‌ها و مراکز آموزش

معاون بهداد ناجا با بیان اینکه پادگان‌ها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی کشور هستند، گفت: تدابیر بهداشتی و مراقبتی در این مراکز با جدیت دنبال می شود و گزارش برنامه‌های پیشگیرانه به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

تدابیر بهداشتی و مراقبتی در پادگان‌ها و مراکز آموزش
کد خبر: 391035
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۳:۵۱:۵۷

اعتمادآنلاین| سردار محمدرضا حسینی، معاون بهداد ناجا با بیان اینکه پادگانها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی ما هستند، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، اجرای تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه در این مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در مراکز آموزشی و پادگانها عنوان کرد: کلیه کارکنان پایور و مشمولان در این مراکز روزانه از نظر علائم تب، سرفه، درد عضله و مشکلات تنفسی تحت معاینه و غربالگری قرار می گیرند و در صورت نیاز به بستری به مراکز درمانی ارجاع و در صورت تجویز استراحت، مشمولان دارای علائم مورد نظر در پادگان ها تحت قرنطینه قرار می گیرند.

معاون بهداد ناجا تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده از اداره کل بهداشت معاونت بهداد ناجا، کلیه اماکن مراکز آموزش و پادگان ها به طور روزانه تحت ضد عفونی و گندزدایی قرار می گیرند و آموزش‌های مرتبط با روش های گندزدایی و رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت محیط به کارکنان و مشمولان ارائه می شود.

حسینی با اشاره به این که حفظ سلامت سربازان وظیفه مورد تاکید و توجه ما قرار دارد، تصریح کرد: پادگان‌ها و مراکز آموزش، عقبه امنیتی کشور هستند و تدابیر بهداشتی و مراقبتی در این اماکن با شدت و جدیت دنبال می شود و گزارش برنامه‌های پیشگیرانه در قالب اقدامات مدیریتی، آموزشی، پشتیبانی و درمانی به صورت مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی در ادامه به تهیه ده‌ها هزار بسته بهداشتی و مراقبت فردی اشاره کرد و در این باره اظهارکرد: ظرف چند روز گذشته 30 هزار بسته بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک تهیه شده و کار توزیع این بسته‌ها با اولویت مراکز درمانی، آموزشی، عملیاتی و ستادهای پرجمعیت ناجا آغاز شده است.

حسینی با اشاره به پیش بینی 700 هزار بسته بهداشتی، یادآور شد: خانواده‌های کارکنان نیز در هدف توزیع قرار دارند اما با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که برای تهیه لوازم بهداشتی و مراقبت فردی به ویژه ماسک در بازار وجود دارد، فرآیند تامین و توزیع این بسته‌ها زمان بر بوده و نیازمند صبر و حوصله است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها