کد خبر: 394294
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۳۷:۴۸
| |

محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهرداری تهران خبر داد:

توزیع 1000بسته بهداشتی در گود و گاراژهای تفکیک زباله/ آموزش 4200 نانوا برای پیشگیری از کرونا

معاون شهرداری تهران از توزیع 1000بسته بهداشتی در گود و گاراژهای تفکیک زباله پایتخت خبر داد.

توزیع 1000بسته بهداشتی در گود و گاراژهای تفکیک زباله/ آموزش 4200 نانوا برای پیشگیری از کرونا
کد خبر: 394294
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۳:۳۷:۴۸

اعتمادآنلاین| محمدرضا جوادی یگانه، معاون شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در راستای پیشگیری از کرونا فرهنگ سازی و آموزش به مردم همراه با فراهم کردن فرصت مشارکت در محلات را در دستور کار قرار داد که تدوین شیوه نامه و محتوای تخصصی ویژه سازمان ها و شرکت های شهرداری،انجام تست غربالگری کرونا در گرمخانه های پایتخت و آمورش 4200 نانوا برخی از مهمترین اقدامات است.

محمدرضا جوادی یگانه در تشریح اهم اقدامات اجتماعی و فرهنگی شهرداری در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: از روزهای ابتدایی شیوع این ویروس، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران وارد عمل شد و در حوزه های سلامت، خدمات اجتماعی، امور داوطلبانه و آموزش های شهروندی فعالیت های خود را آغاز کرد و اکنون نیز اداره کارگروه «آموزش، فرهنگسازی و مشارکت مردمی » ستاد بحران و مقابله با ویروس کرونا در شهرداری تهران بر عهده این معاونت است.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مربوط به کودکان کار و خیابان به خصوص کودکان زباله گرد را به طور ویژه دنبال می کنیم، گفت: کمک‌های حمایتی از این کودکان را در دستور کار قرار دادیم. بخشی از این کمک‌ها ارائه خدمات درمانی و توزیع بسته های بهداشتی شامل دستکش، ماسک ،صابون و اسپری ضدعفونی کننده دست است که تلاش کرده ایم ضمن اهدای این اقلام نسبت به آموزش این افراد اقدام نماییم. اولین اقدام در این خصوص حضور تیم پزشکی در گودها و گاراژهای تفکیک زباله بود که در روزهای گذشته شروع گردید و با توجه به اهدای اقلام و اعلام آمادگی خیرین و افراد داوطلب در روزهای آینده نیز ادامه می یابد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: همچنین به منظور غنا بخشیدن به تغذیه افراد حاضر در گودهای زباله گردی از روز گذشته 200 پرس غذای گرم در این اماکن توزیع شد و طبق پیش‌بینی در هفته پیش‌رو به توزیع 1000 پرس غذا می‌رسیم. تامین و طبخ غذا به‌عهده سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی است، اما توزیع را به عهده سازمان‌های مردم نهاد گذاشتیم؛ چرا که آن‌ها شناخت بهتری نسبت به جامعه محلی داشته، پذیرش بهتر و امکان توزیع عادلانه‌تر دارند.

جوادی یگانه ادامه داد: متناسب با ارزیابی نیاز افراد زباله گرد در روز های آینده، ظرفیت داریم میزان توزیع اقلام بهداشتی و تغذیه ای را افزایش دهیم.

وی از آموزش نانواهای تهران در خصوص رعایت نکات بهداشتی و نحوه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: با همکاری اتحادیه نانواهای سنتی تهران، توسط 352 خانه سلامت شهرداری تهران نسبت به آموزش4200 نانوایی شهر تهران و نصب پوسترهای آموزشی اقدام گردیده است. عدم پرداخت پول نقد، استفاده از کارت‌خوان، استفاده از انبر برای تحویل نان و رعایت نکات بهداشتی توسط نانواها موجب کاهش همه‌گیری کرونا می‌شود.

وی در خصوص اقدامات مرتبط با جذب افراد داوطلب و مسئولیت پذیری اجتماعی تصریح کرد: مهم ترین اقدام در این زمینه نحوه جذب نیروهای داوطلب و نوع به کارگیری آنها بود که از طریق ظرفیت های موجود در مدیریت شهری، خیرین و سازمان های مردم نهاد و استفاده از سامانه 137 انجام شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به کار سامانه «کار داوطلبی» در هفته آینده خبر داد و افزود: داوطلبان و سازمان های مردم نهاد می توانند با ثبت نام در این سامانه نوع فعالیت و تخصص خود را تعریف کنند تا در مواقع نیاز بتوان از ظرفیت آن ها استفاده کرد.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه تلاش می کنیم شبکه توزیع را در سطح محلات تهران راه اندازی کنیم، عنوان کرد: این شبکه می تواند در صورت محدودیت های ترددی، اقلام مورد نیاز شهروندان را به آن ها برساند. نقش شهرداری در این خصوص تسهیل‌گرانه است. در واقع شهرداری رابط سازمان ها، شرکت های عمومی و خصوصی و شهروندان می شود.

وی عنوان کرد: حدود 60 محله کم برخوردار شهر را شناسایی کردیم. در مرحله اول در حال رایزنی برای آموزش و توزیع اقلام بهداشتی در 10 محله که شرایط سخت تری دارند، هستیم.

جوادی یگانه در انتها تاکید کرد که مدیران و کارمندان شهرداری تهران در قالب یک تیم همراه، تلاش دارند تا با کمک سایر نهادها از میزان ابتلا به کرونا بکاهند و اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان کارگروه «آموزش، فرهنگسازی و مشارکت مردمی » ستاد بحران و مقابله با ویروس کرونا در شهرداری تهران فعالیت می کنند و سایر بخش های شهرداری نیز در کارگروه های دیگر این ستاد فعالیت های فراوانی داشته اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها