کد خبر: 395595
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۱۳:۰۲:۵۴
| |

برای دهمین سال متوالی فروردین در سیستان و بلوچستان بارانی است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود روز دوم فروردین سامانه بارشی به نسبت قوی تا قوی وارد استان شود و بارش های قابل توجهی به همراه داشته باشد.

برای دهمین سال متوالی فروردین در سیستان و بلوچستان بارانی است
کد خبر: 395595
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۱۳:۰۲:۵۴

اعتمادآنلاین| محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از اواخر وقت شنبه هفته آینده سامانه بارشی وارد استان می شود که سطح استان را با تمرکز بر نواحی مرکزی، مناطق جنوبی و سواحل در بر می گیرد.

وی افزود: فروردین از ماه های پر بارش سیستان و بلوچستان است که بیش از 10 درصد بارش های یک سال زراعی استان در این ماه دریافت می شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فروردین ماه 9 سال اخیر استان بارانی بوده و بارش های قابل توجهی به همراه داشته است برای نمونه فرودین سال 1398 بسیاری از شهرهای استان پنج روز بارانی داشته اند که ارتفاع بارش ها نیز قابل توجه بوده است.

حیدری اضافه کرد: مجموع بارش های فرودین 1398 در دلگان 64، ایرانشهر 54، چابهار 43، راسک35.8 و زابل 25.5 میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: خروجی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که سامانه بارشی که از اواخر وقت دوم فروردین سال 1399 اغاز می شود بارش های قابل توجهی برای اکثر نواحی استان به ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و سواحل به همراه خواهد داشت.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها، جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ، لغزندگی جاده ها، خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده های مواصلاتی به سمت کرمان و خراسان جنوبی و مواج شدن آب های دریای عمان روی خواهد داد.

حیدری گفت: توصیه می شود از رفتن به ارتفاعات به جهت برخورد صاعقه و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و در ترددهای جاده ای و دریایی احتیاط شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها