کد خبر: 404830
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۰:۳۲:۴۱
| |

ممنوعیت شکار حیوانات در جنگل‌های شمال تا اردیبهشت سال 1404

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از تاریخ 99/2/3 به مدت پنج سال این مناطق به عنوان مناطق شکار ممنوع تعیین و معرفی می‌شود.

ممنوعیت شکار حیوانات در جنگل‌های شمال تا اردیبهشت سال 1404
کد خبر: 404830
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ۱۰:۳۲:۴۱

اعتمادآنلاین| ممنوعیت شکار در جنگل‌های شمال کشور، تصمیمی بود که در اردیبهشت ماه امسال گرفته شد تا با جلوگیری از شکار، جنگل‌ها شرایط آرام‌تری داشته باشند و اهمیت اکولوژیک آنها حفظ شود. حالا خبر رسیده که این ممنوعیت شکار در این جنگل‌ها تمدید شده است.

حسینعلی ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران در این خصوص اظهار کرد: نظر به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک جنگل‌های هیرکانی شمال و کارکردها و خدمات زیست محیطی جنگل در سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی به عنوان مامنی برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات وحش و همسو با سیاست‌های کلان دولت جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرای برنامه های تنفس جنگل‌های هیرکانی شمال، به استناد بند"و" ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های جنگلی شمال کشور واقع در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ممنوع است.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، وی تصریح کرد: از تاریخ 99/2/3 به مدت پنج سال این مناطق به عنوان مناطق شکار ممنوع تعیین و معرفی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: با عنایت به تمدید ممنوعیت شکار در عرصه‌های جنگلی شمال، مبادرت به هرگونه شکار و صید در مناطق و عرصه‌های جنگلی این استان جرم محسوب شده و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها