کد خبر: 414771
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۴:۴۴:۳۸
| |

کیفیت تحصیلی در دوران کرونا

امتحانات آخر ترم بسیاری از دانشگاه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود. دانشجو، پشت کامپیوتر نشسته یا موبایل به دست در خانه نشسته و نشان می‌دهد در طول ترمی که به صورت مجازی کلاس رفته، چه آموخته است.

کیفیت تحصیلی در دوران کرونا
کد خبر: 414771
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۴:۴۴:۳۸

اعتمادآنلاین| نمی توان به راحتی گفت امسال، آزمون های پایان ترم دانشگاه ها، دغدغه ای جدی برای دانشجویان است یا برخلاف هر سال، آنها دغدغه زیادی برای آزمون دارند، چون واقعیت اینجاست که اکثر آزمون دانشگاه ها مجازی شده و مجازی شدن آزمون همانا و احتمال افزایش تقلب در آزمون، همان.

یکی از ساده ترین نوع تقلبها، باز کردن کتاب و جزوه، در پشت مانیتور و کامپیوتر است که بتوان بر اساس جستجو در آن، جواب سئوالات را داد و اصطلاحا آزمونهای مجازی، نوعی «آزمون کتابِ باز» تلقی می شود.

شکل دیگری از تقلب هم در آزمونها آنلاین به سادگی قابل انجام است: آزمون دادن شخص دیگری به جای دانشجو. چون دانشجویان با کدمنحصر به فرد و گذرواژه وارد سایت می شود و در نهایت، می توانند وسیله الکترونیک خود را در اختیار سایرین قرار دهند تا برایشان آزمون بدهند یا از طریق الکترونیک و شبکه های اجتماعی با دیگران مشاوره کنند.

تمام این موارد و موارد دیگری که دانشجویان ممکن است به کاربگیرند، شایبه تقلب در آزمون را افزایش می دهد. با این حال، پلیس فتا هشدار داده است با متقلبان در آزمونها برخورد می کند. سرهنگ علی‌محمد رجبی از فرماندهان ارشد پلیس فتا درباره شرکت فردی دیگر به جای دانشجویان در امتحانات مجازی گفت: این موضوع یک تخلف آموزشی است و برابر آئین نامه دانشگاه و مقررات وزارت علوم با متخلفان برخورد خواهد شد. در این زمینه دانشگاه‌ها نیز تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این اقدام داشته‌اند تا چنین موضوعی را به حداقل برسانند.


وی درباره افرادی که اقدام به درج آگهی شرکت در آزمون به جای فردی دیگر کنند نیز گفت: چنین اقدامی تخلف آشکار است و قطعا پلیس با آن برخورد خواهد کرد. به همین دلیل نیز هشدار به اندک افرادی که ممکن است چنین تصمیمی داشته باشند این است که از انجام چنین کاری صرفنظر کنند چرا که در صورت اطلاع پلیس یا شکایت افراد، حتما با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها