کد خبر: 415562
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۰۸:۰۴:۰۰
| |

شهردار تهران:

تسهیلات بانکی به شهرداری داده شود، می‌توانیم مسکن بسازیم

شهردار تهران در مورد احتمال ورود شهرداری به حل مشکل مسکن در تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

تسهیلات بانکی به شهرداری داده شود، می‌توانیم مسکن بسازیم
کد خبر: 415562
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۹ ۰۸:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروزحناچی در مورد وضعیت مسکن در تهران و احتمال کمک شهرداری به این حوزه گفت: در قانون شهرداری‌ها به مسکن اجتماعی خیلی ضعیف اشاره‌ای شده است؛ اما به مانند یک مأموریت برای شهرداری به این موضوع پرداخته نشده است.

وی گفت: طبیعتا اگر منابعی که اختصاص داده می‌شود همچون تسهیلات بانکی مربوط به مسکن، به شهرداری‌ها هم تخصیص داده شود و در کل حمایت و پشتیبانی کنند، چراکه نه. ابزارهای این موضوع مثل همه جای دنیا در اختیار شهرداری هست همچون صدور پروانه، زمین اختصاص یافته به این موضوع و حتی به جهت اجاره داری بعد از بهره برداری که معمولا توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.


شهردار تهران با تاکید بر اینکه ظرفیت هایی در شهرداری وجود دارد و اگر حمایت های لازم صورت گیرد، قطعا امکان پذیر است، تصریح کرد: به عبارتی دیگر اگر پشتیبانی و حمایت هایی که معمولا از الگوی مسکن اجتماعی و مسکن مهر با دادن تسهیلات با بهره های پایین به این موضوع اختصاص پیدا کند، انجام این مهم عملی خواهد بود.

او همچنین امروز به همراه کاظمی مدیرکل دفتر حوزه شهردار، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با حضور در مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا(س) به صورت سرزده از سالن‌های تطهیر، محل اقامه نماز، سالنهای انتظار و واحدهای خدمات رسان به مراجعین داغدار بازدید کرد.


شهردار تهران در جمع پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) که در بحران کرونا خدمات رسانی می کنند گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی شما خواسته شهروندان داغدار و همه دلسوزان در بهترین شرایط ممکن محقق شد و تطهیر متوفیان کرونایی که دغدغه همه ما بود با ایثار و از خودگذشتگی شما پرسنل خدوم بهشت زهرا(س) محقق شد و شما آبرو و افتخار شهرداری تهران شدید.


پیروز حناچی شهردار تهران خطاب به پرسنل سالنهای تطهیر کرونا گفت: همواره در همه جلسات ستاد کرونا ذکر خیر زحمات و تلاش های شما بوده و هست و آرزو می‌کنیم از این روزهای سخت هر چه سریعتر عبور کنیم‌.


گفتنی است پیروز حناچی در ابتدا با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کرد و سپس با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و مسجد 72 تن و شهدای حادثه هفتم تیر شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر به مقام بلند شهیدان ادای احترام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها