کد خبر: 453722
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۳:۳۶
| |

رئیس سازمان نظام پزشکی:

شکایت پزشکی در دوران کرونا کاهش یافت

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به روند رسیدگی به خطای پزشکی گفت: تعداد شکایت‌های پزشکی در مقایسه با قبل از کرونا کم شده چون بار بیماری، عمل‌های جراحی و عمل‌های زیبایی کاهش یافته است.

شکایت پزشکی در دوران کرونا کاهش یافت
کد خبر: 453722
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۳:۳۶

اعتمادآنلاین| طی سال‌های اخیر بیشترین شکایات حوزه پزشکی در بخش سرپایی مربوط به دندانپزشکان، پزشکان عمومی و در بستری نیز متخصصان زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی است. 13 درصد زنان، 13 درصد دندانپزشکان، 10 درصد پزشکان عمومی، ارتوپدی و جراحی نیز هفت درصد شکایت‌ها را شامل می‌شوند.

محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی درباره میزان خطای پزشکی در ایام کرونا به خبرنگار برنا گفت: روال بررسی شکایت پزشکی در سازمان نظام پزشکی قبل و بعد از کرونا تفاوتی ندارد. جلسات تمامی کارشناسان ما به عنوان پیشکسوتان علمی کشور با وجود گرفتاری‌های ناشی از کرونا برگزار می‌شود و به رسیدگی شکایت‌ها می‌پردازند.

او افزود: کمیته‌های انتظامی همچون گذشته به خدمات رسانی و پیگیری پرونده‌ها می‌پردازند.

رییس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: تعداد شکایت‌های پزشکی در مقایسه با قبل از کرونا کاهش یافته است. چون بار بیماری، عمل‌های جراحی و عمل‌های زیبایی کم شده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی براین باورند که در اغلب شکایت‌ها رای به نفع تیم درمان صادر می‌شود، افزود: تمامی پرونده‌ها کاملا کارشناسی بررسی شده و رای صادر می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها