کد خبر: 463285
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۰:۰۸:۴۹
| |

رئیس پلیس تهران بزرگ:

انتشار فیلم سرقت و زورگیری جرم نیست

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان این که انتشار فیلم سرقت جرم نیست، از شهروندان درخواست کرد که در راستای حفظ آرامش جامعه این فیلم ها را صرفا در اختیار پلیس قرار دهند.

انتشار فیلم سرقت و زورگیری جرم نیست
کد خبر: 463285
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۰:۰۸:۴۹

اعتمادآنلاین| انتشار تصاویر سرقت و زورگیری بی شک موجب نگرانی شهروندان می شود و فارغ از آمارهای منتشر شده این حس را در میان شهروندان ایجاد می کند که جامعه ناامن شده است. امری که شاید تا حدودی با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه صحیح باشد و مسئولین انتظامی نیز همواره از افزایش آمار وقوع جرم در سال 99 خبر می دهند اما این باور نیز در میان برخی شهروندان ایجاد شده است که با انتشار فیلم های مربوط به لحظه جرم، پلیس با جدیت بیشتری این جرائم را مورد پیگرد قرار می دهد.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص گفت: انتشار فیلم سرقت و زورگیری جرم نیست اما از شهروندان درخواست می شود که در راستای حفظ آرامش جامعه این فیلم ها را صرفا در اختیار پلیس قرار دهند. زیرا انتشار این تصاویر صرفا منجر به تشویش اذهان عمومی می شود.

او افزود: پلیس هیچ تفاوتی میان پرونده ها قائل نیست و این ارتباطی به این ندارد که اگر فیلم منتشر شود یا خیر، تاثیری در پیگیری های ما داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: انتشار تصویر سرقت موجب مخدوش شدن آرامش و تشویش اذهان عمومی می شود و به همین علت مخالف آن هستیم و از شهروندان درخواست داریم تا این تصاویر را به پلیس ارائه دهند برای ما تفاوتی ندارد فیلم در فضای مجازی منتشر شود یا خیر، ما به هر صورت پیگیر هستیم.


سردار رحیمی ادامه داد: شکایات مردم به صورت سیستمی ثبت می شود و ما پیگیر این پرونده ها هستیم. حتی در جلسه ای که با مسئولین کلانتری ها و سرکلانتری های تهران داشتیم تمامی پرونده های حل نشده سال 99 را بار دیگر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: این اقدامات در راستای این است که ما علیه مجرمین به شدت اقدام کنیم و حتی در ماه های گذشته نیز پرونده های حل نشده مربوط به 10 سال گذشته را بار دیگر به جریان انداخته و به آن ها رسیدگی می کنیم. باز هم تاکید می کنم هیچ تفاوتی میان پرونده ها برای ما وجود ندارد. شهروندان در هر حوزه ای که مشاهده می کنند به خوبی به پرونده آن ها رسیدگی نمی شود، می توانند مراتب را به سامانه 197 گزارش دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها