کد خبر: 472137
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۴۰:۳۰
| |

کلاهبرداری با سایت فروش مواد محترقه

رییس پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری های مالی از متقاضیان می کنند.

کلاهبرداری با سایت فروش مواد محترقه
کد خبر: 472137
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۱۰:۴۰:۳۰

اعتمادآنلاین| رییس پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان گفت: مجرمان سایبری با راه‌اندازی سایت فروش مواد محترقه و آتش بازی اقدام به کلاهبرداری های مالی از متقاضیان می کنند.

به گزارش ایرنا، سردار وحید مجید در تشریح این خبر افزود: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در روزهای پایانی آخر سال مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم های مجرمانه مبنی بر «تبلیغات فروش مواد محترقه (صوت زا و آتش زا) مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: با ایجاد کارگروه ویژه رصد فضای مجازی در حوزه فروش اقلام ممنوعه و مواد محترقه در ایام پایانی سال مشخص شد افراد مجرم با سوء استفاده از این ایام و با ایجاد تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف از جمله هدایت متقاضیان به درگاه های جعلی بانکی و یا دریافت پول و عدم ارسال مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

رییس پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به شناسایی و دستگیری تعدادی افراد مجرم در این حوزه مشخص شد مواد محترقه کشف شده غیر استاندارد و بعضا دست ساز بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران بوجود آورده است.

سردار وحید مجید با تاکید بر اینکه خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی ممنوع است، به شهروندان توصیه کرد : در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موضوع را جهت رسیدگی سریع تر به پلیس فتا گزارش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها