کد خبر: 484039
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۵:۵۰:۴۶
| |

مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها مطرح کرد:

به حد نصاب نرسیدن نامزد‌ها در انتخابات شورا‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها گفت: فقدان حد نصاب لازم در زمان ثبت‌نام را به عنوان یکی از مصادیق جانشینی در نظر گرفته و تا زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، وظایف شورای شهر به جانشین قانونی ذیربط آن واگذار می‌شود.

به حد نصاب نرسیدن نامزد‌ها در انتخابات شورا‌ها
کد خبر: 484039
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۵:۵۰:۴۶

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره به حد نصاب نرسیدن نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های شهر در برخی شهر‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به موضوع به حد نصاب نرسیدن نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های شهر در برخی شهر‌ها اظهار کرد: در حوزه‌هایی که تعداد داوطلبان آن‌ها در مهلت ثبت‌نام یا تا قبل از روز اخذ رای، مساوی یا کم تر از تعداد اعضا اصلی باشد وزارت کشور موظف است انتخابات میان‌دوره‌ای شورای اسلامی آن‌ها را همزمان با اولین انتخابات سراسری سایر انتخابات، مشروط بر آنکه حداقل یک سال تا پایان دوره شورا باقی مانده باشد، برگزار کند.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیل بردار نبودن فرایند انتخابات و با استناد به به مفاد ماده 99 قانون فوق‌الذکر که بحث جانشینی شورا‌های اسلامی را مطرح می‌کند، فقدان حد نصاب لازم در زمان ثبت‌نام را به عنوان یکی از مصادیق جانشینی در نظر گرفته و تا زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، وظایف شورای شهر به جانشین قانونی ذیربط آن واگذار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها