کد خبر: 491629
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۵:۳۳
| |

صدور بیش از 51 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان ثبت احوال که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفت از 60 میلیون و 793 هزار و 675 ایرانی که فرایند تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند برای بیش از 51 میلیون نفر این کارت ملی صادر شده است که کارت های ملی صادر شده از اواخر سال 98 تولید داخل بوده است.

صدور بیش از 51 میلیون کارت ملی هوشمند در کشور
کد خبر: 491629
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۳:۴۵:۳۳

اعتمادآنلاین| از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند که از مهرماه سال 91 تا 4 خرداد سال 1400 صورت گرفته است برای 51 میلیون و 12 هزار و 738 نفر کارت ملی صادر شده است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته سیف‌الله ابوترابی، در تشریح روند تحویل کارت‌های ملی هوشمند عنوان کرده بود که در کشور 61 میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و هر ساله بیش از یک میلیون نفر هم به این تعداد اضافه می شود.

وی افزوده بود: کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

از اسفند سال 1396 با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال 1397 با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شده و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در اوخر سال 1398 شاهد تولید نمونه داخلی بوده ایم.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها