کد خبر: 516140
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۳:۳۷:۵۸
| |

معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد:

افزایش شاخص امید به زندگی ایرانی ها طی سال های اخیر

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امید به زندگی و افزایش طول عمر به عنوان دستاورد نظام سلامت با سرعت بیشتر و توالی کمتر در حال ازدیاد بوده و امید به زندگی از 64 سال در سال 1990 میلادی به 72 سال در 2019 رسیده است.

افزایش شاخص امید به زندگی ایرانی ها طی سال های اخیر
کد خبر: 516140
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۳:۳۷:۵۸

اعتمادآنلاین| علیرضا رئیسی روز شنبه در وبینار آموزش و توانمندسازی سالمندان که با حضور مدیران، متخصصان و صاحبنظران دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، افزود: بحث توانمندسازی سالمندان بسیار مهم است. باید از توانمندی سالمندان استفاده کرد، این کار به تقویت بنیه آنها از نظر روحی، روانی و جسمی و به نشاط ایشان کمک می کند.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: استفاده از تجربیات سالمندان، توانمندسازی و ایجاد فرصت های برابر یک امر ضروری برای سالمندان بوده و موجب نشاط جامعه می شود و توجه نظام سلامت به فاکتورهای خطر و بیماری های غیرواگیر و واگیر در طول سال ها موجب افزایش امید به زندگی در جامعه شده است.

رئیسی تصریح کرد: ارتقای سن امید به زندگی در سال 2050 به 77 سال خبر بسیار خوبی خواهد بود و نشان دهنده توجه نظام سلامت به علم و تکنولوژی است اما باید توجه داشت که با افرادی در رده سنی جدید مواجه می شویم که باید زیرساخت های مراقبت از آنها را فراهم کرد.

به گفته وی، از هر 11 نفر در سال 2019 یک نفر بالای 65 سال عمر داشت که این عدد در سال 2050 به 6 نفر خواهد رسید. این عدد بسیار قابل توجه است و باید برای این همه سالمند برنامه ریزی کرد.

معاون بهداشت خاطر نشان کرد: جمعیت 65 سال به بالا در سال 2018 برای نخستین بار از جمعیت زیر 5 سال دنیا فزونی یافت. این تغییر سنی یعنی که نظام های سلامت باید چشم اندازهایی برای مواجهه با افراد زیادی که به سن بالای 65 سال می رسند ترسیم کنند.

وی در پایان با اشاره به مرگ و میر 60 درصد سالمندان واکسینه نشده، بر امر واکسیناسیون عمومی علیه کرونا تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها