کد خبر: 531840
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۰:۳۰:۱۵
| |

ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران:

گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است

لزوم برخورد معقول با جرائم و آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروز بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است، گفت: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.

گفتمان فرهنگی و دینی کشور را حفظ کرده است
کد خبر: 531840
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۲۰:۳۰:۱۵

به گزارش فارس، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی غرب استان تهران در مسجد جامع شهریار اظهار‌کرد: این نظام با چنین استحکام و پایه‌هایی، بدون آسیب نمی‌شود و نمی‌شود فرصت‌ها و سرمایه‌ها وجود داشته باشد اما آسیب‌ها نباشد و نمی‌شود از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌برد اما آسیب‌های آن نباشد.

وی افزود: همه جا در کنار فرصت، تهدید هم هست و جمهوری اسلامی در این جهان و با تمام مشکلات قدرتی در عرصه‌های فرهنگی است و ما به دنبال ارتقا ظرفیت‌ها در بستر گفتگو هستیم.

امام جمعه موقت تهران بیان‌کرد: اگر انتظاراتی فراتر از توان و منطقه داریم، اشتباه است و ارتقا سطح مهندسی فرهنگی مدنظر است اما در حد توانایی و ظرفیت هر شورای فرهنگی و نباید بیش از آن انتظار داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد گفت: پیشگیری از جرائم یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تقویت فرهنگ عمومی است و از نظر بنده کشور ما را همین بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم تا فرهنگ عمومی کشور کمتر آسیب بخورد و بایستی با جرائم در راستای ارتقا فرهنگ عمومی به صورت معقول برخورد شود و این فرهنگ عمومی ملت است که در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و حتی تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی به میدان آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران اضافه‌کرد: کدام کشور امروز فرهنگ عمومی کشور ایران را دارد و ما فرهنگ عمومی منطقه را متحول کردیم که از آن طرف آسیب‌ها، تهدیدها و مسائل جدی وجود دارد.

ابوترابی‌فرد گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بازوی توانایی برای آموزش و پرورش باشد و نیروی انتظامی نیز بار سنگینی در برخورد با مسائل دارد که شورای فرهنگی باید به این مجموعه یاری رساند.

جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه غرب استان تهران عصر امروز به ریاست ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مسجد جامع شهریار برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها