کد خبر: 535212
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۶:۱۲
| |

رییس و تعدادی از وزیران و مدیران ارشد دولت سیزدهم در سفری یک‌روزه به گیلان رفتند

نقشه‌راه دولت برای توسعه گیلان

ابراهیم رییسی در سفر استانی خود به گیلان در شورای اداری این استان و نشست خبری نیز شرکت کرد و گفت: برای سواحل حریمی در قانون تعیین شده که باید موردتوجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و هیچ دستگاه اداری یا حکومتی حق ندارد مانع استفاده مردم از حقوق‌شان باشد

نقشه‌راه دولت برای توسعه گیلان
کد خبر: 535212
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۶:۱۲

غزل لطفی در روزنامه اعتماد نوشت: ابراهیم رییسی جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ در پانزدهمین سفر استانی به همراه تعدادی از وزیران و مدیران دولت سیزدهم به گیلان سفر کرد. رییس دولت سیزدهم در بدو ورود به گیلان که همراه با استقبال استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان بود، گفت: ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، اقتصاد گردشگری و ظرفیت‌های دیگر می‌تواند بسیاری از مشکلات این استان از جمله بیکاری را برطرف کند. امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای رفع برخی مشکلات این استان باشد. رییس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری گسترده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: دولت با بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌دنبال فعال کردن ظرفیت‌های استان گیلان در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان است. او در ادامه سفر استانی خود از برج مراقبت و امور دریایی مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد و به همراه آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، اسداله عباسی استاندار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.
رییسی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی به ویژه اسکله رو رو در حال ساخت، بخش سینی دوار که محل اتصال راه‌آهن به بندر است، برج مراقبت بندر کاسپین و مسیر در حال احداث خط ریلی در محدوده منطقه بازدید به عمل آورد. رییسی بر لزوم سرعت‌بخشی به طرح اتصال مجتمع بندری کاسپین و بندرانزلی به خط ریل سراسری در ایستگاه پیربازار رشت تاکید کرده و اظهار داشت: علاوه بر این مهم، خرید کشتی‌های رو رو باید در دستورکار قرار گیرد تا شاهد رونق هر چه بیشتر کریدور شمال-جنوب و توسعه مراودات با کشورهای اوراسیا و حاشیه دریای خزر باشیم. وی با صدور دستوری، استاندار گیلان را مسوول رفع مشکلات تقسیمات کشوری ایجاد شده در مسیر بهره‌برداری از سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی نمود و در برابر درخواست مطرح شده ازسوی سعید محمد دبیر مناطق آزاد کشور در ارتباط با تودیع دو مرحله‌ای مالیات بر ارزش افزوده ازسوی فعالان اقتصادی منطقه، دستور بررسی ابهامات موجود جهت اصلاح این قانون را صادر و در ادامه از پروژه‌های بندری اتصال راه‌آهن به مجتمع بندری کاسپین و برج کنترل ترافیک دریایی بازدید کردند. وزیر راه و شهرسازی و مسوولان بندر کاسپین نیز از جزییات آن گزارش دادند.

بازدید سرزده از کارخانه پوشش

رییسی از شرکت صنایع پوشش ایران که پس از سال‌ها توقف فعالیت در چند ماه اخیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی آن در دست اجراست، بازدید کرد. رییس دولت سیزدهم در این بازدید با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان محلی در جریان روند رفع مشکلات و راه‌اندازی این کارخانه قرار گرفت. رییسی از پیشرفت چشمگیر عملیات نوسازی و راه‌اندازی این واحد تولیدی به عنوان نمادی از همت و پشتکار دست‌اندرکاران برای احیا و رونق تولید یاد و از تلاش‌ها در این زمینه قدردانی کرد.

بازدیدهای وزیران در جریان سفر به گیلان

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز روز جمعه به گیلان سفر کرده بود و همراه سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و جمعی دیگر از مسوولان از خط انتقال آب شرب سنگر به کوچصفهان بازدید کرد. احمد وحیدی و هیات همراه در ادامه همچنین از پروژه سد لاستیکی فخرآباد لشت‌نشا بازدید کردند. همچنین بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت به عنوان نماینده معین دولت در پانزدهمین سفر استانی هیات دولت به شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان رفت و پس از بازدید از پروژه کمربندی سنگر، سیاهکل، خیام و پروژه‌های درمانی شهرستان سیاهکل، در جلسه شورای اداری این شهرستان‌ شرکت کرد. همچنین علیرضا فاطمی امین، وزیر صمت در این سفر از صنایع ابریشم گیلان بازدید کرد. این درحالی بود که سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در جریان این سفر به استان گیلان، به بازدید از شهرستان‌های رودسر و لنگرود پرداخت و در جلسه شورای اداری این دو شهرستان حضور یافت. همزمان حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز به عنوان نماینده رییس دولت سیزدهم در سفر استانی به گیلان به شهرستان‌های بندرانزلی، تالش و آستارا رفت و در جریان بازدید از ورزشگاه تختی بندرانزلی گفت: «۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجموعه تختی بندرانزلی پیش‌بینی‌شده است.» این درحالی بود که مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در جریان این سفر، به لنگرود رفت و در نشست شورای اداری این شهرستان حاضر شد. 
صبح روز جمعه عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده ویژه رییس دولت سیزدهم در سفر استانی با حضور در شهرستان رضوانشهر از شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا بازدید کرد. او همچنین از پروژه در حال ساخت سد شفارود رضوانشهر بازدید و در جریان مشکلات این پروژه ملی قرار گرفت. وزیر ارتباطات از سد لاستیکی ماسال نیز بازدید کرد.
همزمان رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز همراه با ابراهیم رییسی به گیلان سفر کرد و در بازدید از بندرانزلی گفت: «برای این حوزه راه‌آهن ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر پیش‌بینی شده که اگر این امر محقق شود، در اواخر سال آینده راه‌آهن  رشت-کاسپین تکمیل خواهد شد و برای مجموعه راه‌های استان حدود دو هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. تقاطع‌های همسطح، کمربندی‌ها و ۱۱ کیلومتر باقی مانده‌ از بزرگراه قزوین-رشت از مواردی است که برای آن اعتبار  ۳۰۰ میلیارد تومانی دیده شده است و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اواسط سال آینده به پایان برسد.» این درحالی بود که سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس‌جمهوری در رودبار از پروژه سد مخزنی دیورش بازدید کرد و ضمن قول مساعد برای صدور مجوز ماده ۲۳ تصفیه‌خانه و خط انتقال آب سد دیورش به شهرستان رودبار و روستاهای همجوار از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: ساخت سد دیورش از محل منابع استانی پیش‌بینی شده است. این درحالی بود که انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه دست‌سازه‌های زنان سرزمین من بازدید و پای  درد دل زنان کارآفرین گیلانی نشست. دیدار با اقشار زنان گیلان، بازدید از مرکز آموزشی، درمانی الزهرا (س) رشت و بازدید از بند نسوان زندان لاکان رشت که منجر به آزادی ۸ بانوی جرایم نقدی غیرعمد شد، از برنامه‌های خزعلی بود. سعید محمد مشاور رییس دولت سیزدهم و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه تجارت و ترانزیت کالا با کشورهای منطقه قفقاز و اوراسیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: «با عنایت به اینکه متاسفانه بخش عمده‌ای از ظرفیت این منطقه و کریدور شمال-جنوب مغفول باقی مانده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته، استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها با محوریت منطقه آزاد انزلی که انتهای این مسیر ترانزیتی است، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر اینجانب و هیات دولت است.» 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه حضور در میان مردم به منظور مشاهده، بررسی و تصمیم‌گیری جهت رفع مشکلات مردم نقاط مختلف کشور یکی از برنامه‌های محوری دولت مردمی و انقلاب آقای رییسی است، اظهار داشت:  بر این اساس به صورت هفتگی اعضای دولت و یک هفته در میان رییس‌جمهور و کابینه برنامه‌های ملاقات مردمی و بازدیدهای استانی را در دستور کار قرار می‌دهند. محمد با اشاره به اینکه در بررسی‌های میدانی و حضوری از مسائل و مشکلات شهرستان آستانه‌اشرفیه احصا شده، گفت: تعیین وضعیت طرح توسعه حرم به دلیل مشکلات مالی مسکوت باقی مانده و مشکلاتی را برای کسبه ایجاد کرده؛ تغییر کاربری بندر کیاشهر به صیادی و گردشگری که نیاز و درخواست مردم می‌باشد، بررسی تعیین منطقه ویژه آستانه به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در راستای منطقه آزاد انزلی و احداث شبکه فاضلاب را می‌توان مهم‌ترین مشکلات مردم این شهرستان عنوان کرد که راهکارهای لازم جهت رفع مسائل عنوان شده با همکاری فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور طرح و تصویب در شورای اداری استان که به ریاست ابراهیم رییسی برگزار می‌گردد، مورد توافق قرار گرفته است. ادای احترام به مقام شهدا، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم جمال رضی، زیارت امامزاده جلال‌الدین اشرف و بررسی میدانی طرح توسعه خیابان‌های اطراف حرم، بازدید از بندر کیاشهر و دیدار با بازاریان و مردم از برنامه‌های سعید محمد در آستانه‌اشرفیه بود. این درحالی بود که علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان نماینده معین بندرانزلی صبح روز جمعه با حضور در فرمانداری این شهر در نشست تخصصی مشکلات، موانع و اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در این شهرستان را بررسی و در ادامه با اقشار مختلف دیدار داشت. رییسی در این سفر یک روزه بر سر مزار میرزاکوچک خان حضور پیدا کرد و در جمع نخبگان، علما و خانواده شهدا و ایثارگران نیز سخنرانی کرد و به صحبت‌های اقشار مختلف مردم گوش داد. ابراهیم رییسی در پایان سفر استانی خود به گیلان در شورای اداری این استان و نشست خبری نیز شرکت کرد و گفت: برای سواحل حریمی در قانون تعیین شده که باید موردتوجه همه دستگاه‌ها قرار گیرد و هیچ دستگاه اداری یا حکومتی حق ندارد مانع استفاده مردم از حقوق‌شان باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها