کد خبر: 537619
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۰:۱۷
| |

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد:

لزوم تسریع در اجرای طرح انتقال آب جهت تامین آب آشامیدنی کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و تأمین آب آشامیدنی شهر کرمان شد.

لزوم تسریع در اجرای طرح انتقال آب جهت تامین آب آشامیدنی کرمان
کد خبر: 537619
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۰:۱۷

محمدرضا پور ابراهیمی در این نامه خطاب به رئیسی رئیس جمهور آورده است، احتراماً؛ همانگونه که مستحضرید وضعیت آب آشامیدنی شهر کرمان و شهرهای اطراف آن از شرایط بسیار نگران کننده‌ای برخوردار است.

به گزارش مهر، وی می‌افزاید، بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط وزارت نیرو در تقسیم بندی مناطق کشور از لحاظ وضعیت دسترسی به منابع آب پایدار، وضعیت آب آشامیدنی استان کرمان در منطقه قرمز کشور قرار دارد و سالانه ۲ میلیارد مترمکعب تراز منفی (بیلان) آب در استان کرمان و مرکز این استان است.

وی می‌افزاید، مذاکرات و مکاتبات مکرر قبلی صورت گرفته با وزرای قبلی و فعلی نیرو و نیز مسئولان قبلی و فعلی سازمان برنامه و بودجه منجر به موافقت اولیه اخذ شده در خصوص موضوع تأمین آب آشامیدنی شهر کرمان از محل خط اول انتقال آب خلیج فارس شده و اخیراً استاندار محترم کرمان نیز در سفر حضرتعالی به جنوب کرمان در زمان سیل این منطقه، گزارش کاملی از وضعیت مذکور ارائه و با تأیید حضرتعالی، موضوع به هیأت دولت نیز منعکس شده است.

پورابراهیمی در ادامه این نامه خطاب به رئیس جمهور آورده است، با عنایت به سوابق موضوع و لزوم تخصیص آب آشامیدنی از خط اول انتقال آب خلیج فارس و نیز با توجه به اینکه مازاد آب خط انتقال خلیج فارس که با سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی اجرا شده و به عنوان تنها گزینه تأمین آب اضطراری کرمان شناخته می‌شود، نیازمند اجرای ۱۰۸ کیلومتر خط لوله انتقال با اعتباری به میزان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی در ادامه تصریح کرده است، با عنایت به شرایط بحرانی آب شهر کرمان بویژه در تابستان سال آینده، امید است دستور فرمائید جلسه فوری با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور و حضور وزرای محترم کشور، نیرو، صمت و استاندار کرمان و مدیران عامل محترم شرکت‌های ملی مس، گل گهر و چادرملو تشکیل تا تصمیمات لازم با تسریع زمانی به منظور حل این چالش بزرگ برای مرکز استان کرمان اتخاذ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها