کد خبر: 562498
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۰۸:۱۴:۱۶
| |

رشد وبا در کرمانشاه شمار مبتلایان را به 8 نفر رساند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با قطعی شدن ابتلای سه فرد دیگر در استان، تعداد موارد ابتلای قطعی به وبا به ۸ نفر رسید.

رشد وبا در کرمانشاه شمار مبتلایان را به 8 نفر رساند
کد خبر: 562498
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۰۸:۱۴:۱۶

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: با قطعی شدن ابتلای سه فرد دیگر در استان، تعداد موارد ابتلای قطعی به وبا به ۸ نفر رسید.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه موارد ابتلا شده به وبا در استان تاکنون مربوط به سه شهرستان‌ روانسر، جوانرود و پاوه بوده، گفت: سه نفر جدید شناسایی شده از یک خانواده هستند که دلیل اصلی ابتلا در منطقه اورامانات همان مسئله ارتباط با کردستان عراق است که شیوع این بیماری در آنجا بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: سفارش اکید ما همچنان بر رعایت دستورات بهداشتی و مصرف آب سالم و غذای سالم است که در این زمینه تهیه مواد غذایی از مراکز معتبر و عدم خرید از فروشندگان دوره‌گرد باید مد‌نظر قرار گیرد و از استفاده از منابع آبی نامطمئن خودداری شود.

وی اضافه کرد: همه مراکز بهداشتی درمانی سطح استان برای ارائه خدمات به بیماران وبا آماده هستند و تست قطعی شدن این بیماری در تمامی شهرستان‌ها انجام و به مرکز استان ارجاع داده می‌شود.

شکیبا در بخش دیگر از سخنانش با توجه به روند افزایش بیماران بستری کرونا در استان، افزود: با توجه به افزایش بیماران به کووید ۱۹ در سراسر کشور و مشاهده شدن نوع BA۵ در ایران و پیک این سویه در بسیاری از کشورها، از افراد بالای ۱۲ سالی که ۶ ماه از تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، تقاضامندیم که دُز یادآور را تزریق کنید.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در روستاها در خانه‌های بهداشت و در شهرها در پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود؛ لذا هم‌استانی‌ها می‌توانند جهت واکسیناسیون کرونا در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۴ به مراکز فوق مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها