کد خبر: 571796
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۳:۲۲:۴۳
| |

خواب مناسب برای نوزاد به چه صورت باید باشد؟

خواب مناسب برای نوزاد، بر سلامت و تندرستی او تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در واقع، عادات خوب خواب از بدو تولد شروع می شود. کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند ممکن است در طول روز دچار مشکل شوند. در شب، ممکن است به سختی به خواب شوند.

خواب مناسب برای نوزاد به چه صورت باید باشد؟
کد خبر: 571796
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۱۳:۲۲:۴۳

خواب مناسب برای نوزاد، بر سلامت و تندرستی او تاثیر بسیار زیادی می گذارد. در واقع، عادات خوب خواب از بدو تولد شروع می شود. کودکانی که به اندازه کافی نمی خوابند ممکن است در طول روز دچار مشکل شوند. در شب، ممکن است به سختی به خواب شوند.

خواب مناسب برای نوزادان (از تولد تا 4 ماهگی)

نوزادان 18 ساعت در روز نیاز به خواب دارند و ممکن است در هر بار 3 تا 4 ساعت بخوابند. طبیعی است که نوزادان در طول شب برای تغذیه از خواب بیدار شوند. همانطور که کودک شما بزرگتر می شود، در طول روز بیشتر بیدار می ماند و شب ها برای مدت طولانی تری می خوابد.

نوزادان، درست مانند بزرگسالان، به نشانه های مناسب برای یادگیری زمان خواب نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر همیشه کودک خود را در تخت خود بخوابانید، متوجه می شود که اینجا همان جایی است که باید بخوابد. این کار ممکن است فوراً جواب ندهد، اما با گذشت زمان، کودک شما متوجه آن خواهد شد.

سه ماهگی به بعد

مدتی بعد از 3 ماهگی، عادات خواب کودک شما قابل پیش بینی تر می شود و می توانید انتظار برنامه منظم تری برای خوابیدن آن داشته باشید. به نشانه های کودک خود اعتماد کنید - آنها وقتی خسته هستند به شما اطلاع می دهند-. یک دفتر برنامه ریزی خواب ممکن است به شما کمک کند تا الگوی خواب منظم آنها را تشخیص دهید.

2

عادات خواب مناسب برای نوزاد شما:

نوزاد بیش از حد خسته، در خوابیدن مشکل بیشتری دارد. چرت زدن در واقع به نوزاد کمک می کند که شب بهتر بخوابد، بنابراین بیدار نگه داشتن نوزاد در طول روز کمکی به خواب طولانی تر آن در شب نمی کند.

کودک خود را زمانی که خواب آلود اما بیدار است در رختخواب قرار دهید. به خاطر داشته باشید که آنها را به پشت در تخت نوزادی خود یا روی یک سطح صاف و محکم بخوابانید. وسایل نرم مانند بالش و حیوانات عروسکی را از گهواره دور نگه دارید.

در آغوش گرفتن و تکان دادن نوزاد اشکالی ندارد. اما شما نباید یک کودک را با در آغوش گرفتن زیاد لوس کنید.

پستانک ممکن است به کودک شما آرامش دهد و به آرام شدن او کمک کند. با این حال، بهتر است تا زمانی که شیردهی به خوبی پیش نرود، استفاده از پستانک را شروع نکنید.

خواب نوزادان (4  تا 12 ماه)

در این سن، نوزادان به طور متوسط ​​14 ساعت در روز می خوابند، اما کمتر یا بیشتراز آن می تواند برای کودک شما طبیعی باشد. در 4 ماهگی، بیشتر نوزادان به سه چرت در روز نیاز دارند: در صبح، بعد از ظهر و اوایل شب.

بین 6 تا 12 ماهگی، کودک شما احتمالاً از 3 چرت در روز به 2 چرت طولانی تر در صبح و بعد از ظهر می رسد. نیازهای هر نوزادی برای چرت زدن متفاوت است. برخی هر بار به مدت 20 دقیقه چرت می زنند، در حالی که برخی دیگر 3 ساعت یا بیشتر می خوابند.

Untitled

عادات خواب مناسب برای نوزاد ( 4 تا 12 ماه )

تا جایی که امکان دارد یک برنامه خواب منظم در طول روز و قبل از خواب داشته باشید.

کودک خود را با شیشه شیر در رختخواب نگذارید. این کار می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

در حدود 6 ماهگی، اگر کودک شما شب از خواب بیدار می شود و گریه می کند، بررسی کنید که آیا مشکلی وجود دارد؟ مثلا هوا خیلی سرد یا خیلی گرم است، اما سعی کنید او را از سرویس خواب  نوزادی بیرون نیاورید. می توانید با نوازش پیشانی یا صحبت آنها را آرام کنید تا به آنها بفهمانید که آنجا هستید. این کار به کودک شما کمک می کند تا یاد بگیرد که چگونه خودش را آرام کند.

خواب مناسب برای نوزاد (1 تا 2 سال)

اکثر کودکان نوپا بین 11 تا 14 ساعت در یک دوره 24 ساعته می خوابند.

عادات خواب مناسب برای نوزاد نوپا:

همچنان مهم است که برنامه خوابی را که فرزندتان با آن آشنا است داشته باشید. روالی که در سال اول ایجاد کردید برای کودکتان مهم تر است.

از چرت زدن های خیلی دیر در روز خودداری کنید، زیرا در این سنین می توانند خواب شبانه را تحت تاثیر قرار دهند.

با داستان ها و فعالیت های آرام ، نیم ساعت قبل از خواب به کودک خود کمک کنید تا آرام شود.

اتاق خواب را آرام، دنج و مناسب برای خواب نگه دارید، مانند کم نور نگه داشتن چراغ.

موسیقی آرام ممکن است آرامش بخش باشد.

4

برخی از مشکلات رایج خواب چیست؟

کم خوابی : برخی از کودکان به اندازه کافی نمی خوابند. اگر کودک شما دمدمی مزاج و بداخلاق است یا به سختی می تواند در شب بخوابد، ممکن است به این دلیل باشد که او به اندازه کافی چرت نمی زند یا به اندازه کافی زود به رختخواب نمی رود.

مسائل جدایی : اگر فرزندتان از نبودن شما ناراحت باشد، ممکن است در خوابیدن مشکل داشته باشد. قبل از خواب، یک نوازش طولانی مدت، دادن یک وسیله مانند پتو یا حیوان عروسکی به او، یا باز گذاشتن درب اتاقش هنگامی که آنها را در تخت خواب می گذارید را امتحان کنید.

کابوس : اکثر کودکان در یک زمان کابوس را تجربه می کنند. کابوس می تواند پس از یک رویداد استرس زای جسمی یا احساسی اتفاق بیفتد یا می تواند ناشی از تب باشد. ممکن است کودکتان شما را برای گرفتن آرامش صدا کند. برای داشتن خواب مناسب برای نوزادتان با او آرام صحبت کنید و فرزندتان را در آغوش بگیرید.

چه زمانی باید با پزشکم صحبت کنم؟

خروپف بلند : اگر کودک شما مرتباً با صدای بلند خروپف می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از مشکل باشد.

راه رفتن در خواب : راه رفتن در خواب اختلالی است که در آن کودک در طول شب تا حدودی بیدار است، اما نه کاملاً. کودک شما ممکن است روی تخت بنشیند و حرکات خاصی مانند مالیدن چشمان خود را تکرار کند. آنها ممکن است از رختخواب بلند شوند و در اتاق قدم بزنند. وقتی با فرزندتان صحبت می کنید، معمولاً جواب شما را نمی دهند. اگر کودک شما در خواب راه می رود، مهم است که از ایمن بودن محیط اطمینان حاصل کنید. به آرامی کودک خود را بدون بیدار کردن به رختخواب هدایت کنید. اگر مشکل ادامه داشت، با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر فرزند من مرتباً در به خواب رفتن مشکل داشته باشد چه؟

برخی از کودکان در به خواب رفتن مشکل دارند و می توانند برای مدت طولانی بیدار بمانند. این مشکلات می تواند به دلیل استفاده زیاد از صفحه نمایش قبل از خواب یا کافئین ناشی از نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا باشد.

اگر کودک شما برای مدت طولانی در حال تماشای تلویزیون یا بازی های ویدیویی است، سعی کنید زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید یا آن را از روال قبل از خواب حذف کنید.

به کودکتان اجازه ندهید که چیزی حاوی کافئین بنوشد یا بخورد .

برای فراهم کردن یک خواب مناسب برای نوزاد، سعی کنید قبل از خواب فعالیت های آرامش بخش انجام دهید، مانند مطالعه، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، یا دراز کشیدن در تخت خواب با کودکتان و به آرامی درباره روز خود صحبت کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها