کد خبر: 578249
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۲:۱۰
| |

افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در برخی استان‌ها

مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران، با اشاره به افزایش موارد افزایش آنفلوآنزا در برخی استان‌ها از شناسایی موارد ابتلای همزمان کرونا و آنفلوآنزا در کشور خبر داد.

افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در برخی استان‌ها
کد خبر: 578249
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۲:۱۰

آمتیس رمضانی، مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران با اشاره به موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: از دو هفته قبل شاهد افزایش موارد آنفلوآنزا در برخی استان‌ها مانند فارس، مرکزی و .. بوده‌ایم، در برخی نقاط موارد آنفلوآنزا از موارد کووید پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: مواردی از ابتلای همزمان افراد به کرونا و آنفلوآنزا نیز شناسایی شده است. طی سال‌های گذشته از اواخر شهریور همیشه شناسایی موارد آنفلوآنزا آغاز می‌شد و به صورت تدریجی در اواخر آذرماه به یک پیک می‌رسیدیم، اما امسال و در این دو هفته موارد ابتلا به صورت قابل توجهی افزایش داشته است.

رمضانی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته و رعایت موارد ایمنی برای کرونا ما شاهد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بودیم. اما وقتی یک یا دو سال افراد به ویروس‌های تنفسی مبتلا نشوند، ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و در نتیجه باید در انتظار یک بازگشت موارد ابتلا به بیماری باشیم. اکنون هم این موضوع اتفاق افتاده و موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها