کد خبر: 605277
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۳:۱۸
| |

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سرعت اینترنت با شروع دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت/ گوگل‌پلی و کلاب‌هوس رفع فیلتر می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شد: سرعت اینترنت با شروع دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش داشته است!

سرعت اینترنت با شروع دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت/ گوگل‌پلی و کلاب‌هوس رفع فیلتر می‌شوند
کد خبر: 605277
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۵ ۰۹:۴۳:۱۸

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ایسنا به سوالات درباره اینترنت کشور پاسخ داده است.

به گزارش ایسنا، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

  • ایجاد محدودیت و رفع محدودیت نه از سوی وزارت ارتباطات و نه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال بوده است. کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرجع تصمیم گیری برای فیلتر و رفع فیلتر نیست.
  •  آمار ترافیک شرکت ملی پست از نظر جابجایی تعداد مرسوله‌ها، نسبت به شهریورماه افزایش پیدا کرده است. این آمار در ماه‌های مهر و آبان کمی افت داشت اما اکنون هم درآمد شرکت ملی پست و هم تعداد مرسوله ای که جابه جا می کند، افزایش پیدا کرده است.
  • کسب و کارهایی که در پلتفرم‌های خارجی بودند و اکنون در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، بسته های خود را به شرکت ملی پست می‌دهند، بنابراین اینکه حجم تجارت الکترونیکی، درآمد و تعداد مرسوله‌های پست افزایش پیدا کرده، نشان می‌دهد که کسب و کارهای اینترنتی مسیر خود را پیدا کرده‌اند.
  • ما اعتقاد داریم که باید در برخی از محدودیت هایی که در سال های گذشته ایجاد شد، بازنگری هایی انجام شود و آقای رئیس جمهور هم در یکی از بندهای حکمی که برای دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی صادر کردند، به بازنگری در سیاست و مصادیق فیلترینگ اشاره داشتند که طبیعتا باید با تعامل در این کارگروه انجام شود.
  • پیشنهاداتی را به کارگروه مذکور اعلام کردیم که در حال بررسی است. بخش‌هایی اعمال شده و بخش هایی مانند گوگل پلی و کلاب هاوس در حال بررسی و نیازمند اجماع و موافقت تمام اعضاست و تلاش می کنیم تا سکوها، سایت ها و پلتفرم‌های مورد نیاز که نمونه مشابه ندارند و می‌شود با ملاحظاتی با آنها کنار آمد، برای مردم باز و بدون محدودیت شوند اما مرجع تصمیم گیری وزارت ارتباطات نبوده و در شرایط فوق العاده امنیتی هم مراجع امنیتی تصمیم گیرند. محدودیت‌های اخیر هم با تصمیمات آنها اعمال شد.
  •  بارها اعلام کردم که تند و کند بودن اینترنت باید معیار داشته باشد، سایت اسپیدست یکی از معیارهاست که هر ماه سرعت اینترنت کشورها را مقایسه می‌کند؛ سال گذشته رتبه ایران ۸۰ بوده و درحال حاضر رتبه ما ۶۱ است که حدود ۲۰ پله ارتقاء پیدا کرده است. سرعت اینترنت حدود ۶۰ درصد نسبت به اسفند سال ۱۳۹۹ گذشته افزایش پیدا کرده است. در ابتدای دولت سیزدهم هم این سرعت ۲۱ بود اما الان در مقایسه با ماه های گذشته روند افزایشی بوده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست اما در این یک سال وضع بهتر شده اگرچه این سرعت شایسته مردم ما نیست و در حوزه اینترنت ثابت خیلی فاصله داریم.
  • هیچ کس در وزارت ارتباطات به دنبال ایجاد اختلال در اینترنت نیست و هرگونه اختلالی باید به سرعت برطرف، ریشه‌های آن مشخص و از تکرار آن جلوگیری شود و این کاری است که ما در وزارت ارتباطات درحال پیگیری آن هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها