کد خبر: 609623
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۲۲:۰۳:۱۱
| |

محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

ایران در مدیریت بحران ظرفیت‌های بسیاری دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل برای کمک به کشورهای درگیر مخارات طبیعی، اعلام آمادگی کرد.

ایران در مدیریت بحران ظرفیت‌های بسیاری دارد
کد خبر: 609623
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۲۲:۰۳:۱۱

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و هیئت همراه که در محل سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، گفت:‌ ایران در زمینه پیشگیری، بازسازی و بازتوانی و همچنین مقابله و آمادگی در مدیریت بحران ظرفیت‌های بسیاری دارد.

به گزارش ایلنا، نامی ضمن یادآوری برخی خسارات وارد شده به مردم و زیرساخت‌های کشور بر اثر مخاطرات طبیعی در کشور گفت: ایران در زمینه پیشگیری، بازسازی و بازتوانی و همچنین مقابله و آمادگی در مدیریت بحران ظرفیت‌های بسیاری دارد به طور مثال ظرفیت موجود در بازسازی و مقابله در نیروهای مسلح کشور بسیار بالا است و همچنین نیروهای مردمی که همیشه در صحنه برای کمک رسانی حضور دارند. 

نامی با انتقاد از موانع دریافت کمک‌های بین المللی به ایران گفت: حتی از کمک های ایرانیان خارج از کشور که می‌خواستند به مناطق تحت تاثیر مخاطرات طبیعی کمک کنند هم جلوگیری می‌شود که نیاز است سازمان ملل به این موضوع ورود کند  تا تفکرات سیاسی از حوزه کمک رسانی دخیل در بحران کنار گذاشته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه نگاه سیاسی برای کمک رسانی به نقاط مختلف جهان در زمان وقوع حوادث طبیعی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ایران در زمینه پیشگیری، بازسازی و بازتوانی می‌توان اقدامات موثری انجام داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها