کد خبر: 610384
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۹:۲۰:۰۷
| |

هشدار ارگان رسانه‌ای صداوسیما نسبت به گسترش پدیده زاغه‌نشینی

روزنامه جام جم نوشت: با توجه به افزایش قیمت اجاره‌بها، جابه‌جایی مستاجران از مناطق گران به مناطق ارزان و حاشیه شهر دور از ذهن نیست به‌طوری که میزان تقاضا برای اجاره مسکن در سکونتگاه‌های اطراف تهران رشد چشمگیری داشته است. این افزایش تقاضا می‌تواند پدیده زاغه‌نشینی را به‌شدت گسترش دهد.

هشدار ارگان رسانه‌ای صداوسیما نسبت به گسترش پدیده زاغه‌نشینی
کد خبر: 610384
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۹:۲۰:۰۷

یک روزنامه اصولگرا نسبت به افزایش و گسترش زاغه‌نشینی به دلیل افزایش سرسام‌‌آور اجاره‌بها هشدار داده است.

به گزارش جام جم، قیمت اجاره‌بها در تهران افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است و به‌رغم تلاش مدیران ذی‌ربط عملا شاهد نوعی از افسارگسیختگی در بازار مسکن هستیم و بخشنامه‌های متعدد نیز نتوانسته کمکی به مستاجران کند. با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی ،بار دیگر بحث اجاره‌بها و قیمت مسکن مطرح شده است. بنا به آمارهای اعلام شده متوسط قیمت اجاره یک متر آپارتمان در شهر تهران در اردیبهشت سال۹۰ معادل ۱۲هزار و ۹۵۰ تومان بود اما در یک دهه، قیمت‌های اجاره ۹ برابر شده و در سال گذشته این رقم به ۱۲۶هزار و ۹۰۰ تومان است. 

این روزنامه اصولگرا سپس هشدار داده است: با توجه به افزایش قیمت اجاره‌بها، جابه‌جایی مستاجران از مناطق گران به مناطق ارزان و حاشیه شهر دور از ذهن نیست به‌طوری که میزان تقاضا برای اجاره مسکن در سکونتگاه‌های اطراف تهران رشد چشمگیری داشته است. این افزایش تقاضا باعث می‌شود ساکنان این مناطق مجبور به سکونت در بخش‌های غیررسمی شوند، این چرخه می‌تواند پدیده زاغه‌نشینی را به‌شدت گسترش دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها