کد خبر: 611864
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۱:۲۰:۳۵
| |

روزنامه اطلاعات:

فقر و بیکاری عوارض جرائم سازمان‌یافته اقتصادی است و باعث زورگیری می‌شود

نزول اقتصاد و فقر و بیکاری از عوارض مستقیم جرائم سازمان‌یافته اقتصادی است که به نوبه خود مشکلات شدید مالی برای مردم پدید می‌آورد و زمانی‌که راه چاره‌ای در دسترس مردم نباشد، بخشی از آنان رو به اعمال خلاف قانون از جمله سرقت و زورگیری می‌برند.

فقر و بیکاری عوارض جرائم سازمان‌یافته اقتصادی است  و باعث زورگیری می‌شود
کد خبر: 611864
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۲۱:۲۰:۳۵

روزنامه اطلاعات بر تفاوت برخورد با مجرمان طبقه بالای جامعه و پایین جامعه تاکید کرده است.

به گزارش اطلاعات، به طور سنتی بین مجرمان یقه سفید (وابسته به طبقه بالای جامعه) با مجرمان یقه آبی (مجرمان طبقه فرودست) تمایز قائل بوده‌اند. برای نمونه اعتقاد بر این است که انگیزه مجرمان یقه آبی از سرقت، نیازهای مالی آنان است، در حالی‌که انگیزه مجرمان یقه سفید، طمع و زیاده‌خواهی است. یقه‌آبی‌ها با قربانی به صورت انفرادی روبرو می‌شوند در حالی‌که یقه‌سفید‌ها خیلی اوقات به صورت سازمان‌یافته اعمال مجرمانه‌ای مانند اختلاس، تقلب در بیمه و سرقت‌های گسترده سازمانی را انجام می‌‌دهند. بی‌تردید جرائم اقتصادی که در سطح گسترده صورت می‌گیرد، از نظر صدماتی که به جامعه تحمیل می‌کند با جرائم مالی انفرادی مانند سرقت قابل مقایسه نیست. از دست‌رفتن سرمایه اجتماعی (اعتماد مردم به حکومت)، نزول اقتصاد و فقر و بیکاری از عوارض مستقیم جرائم سازمان‌یافته اقتصادی است که به نوبه خود مشکلات شدید مالی برای مردم پدید می‌آورد و زمانی‌که راه چاره‌ای در دسترس مردم نباشد، بخشی از آنان رو به اعمال خلاف قانون از جمله سرقت و زورگیری می‌برند.

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: بین جرائم کلان اقتصادی با جرائم مالی مانند سرقت و یا پرخاشگری و ضرب و جرح، با مسائل روانی ارتباط نزدیک وجود دارد. اگر می‌خواهیم مردم احساس امنیت روانی کنند، میزان سرقت و ضرب و جرح و پرونده‌های اختلافات زناشویی باید کاسته شود و آنگاه جرائم کلان اقتصادی را باید محو کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها