کد خبر: 614176
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چگونه برای تعطیلات تابستان فرزندان‌مان برنامه‌ریزی کنیم؟

بزرگ‌ترین چالش ذهنی خانواده‌ها این است که مبادا وقت فرزندشان به بطالت بگذرد و استفاده‌ای از تعطیلات نکنند. بنابراین اولین چیزی که معمولاً به ذهن خانواده‌ها می‌رسد ثبت‌نام فرزندان‌شان در کلاس‌های مختلف آموزشی است.

چگونه برای تعطیلات تابستان فرزندان‌مان برنامه‌ریزی کنیم؟
کد خبر: 614176
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۸ ۰۷:۳۰:۰۰

با اتمام امتحانات خردادماه و آغاز تعطیلات تابستانی، دغدغه والدین نیز برای برنامه‌ریزی و استفاده بهتر از تعطیلات سه‌ماهه تابستان بیشتر می‌شود. بزرگ‌ترین چالش ذهنی خانواده‌ها این است که مبادا وقت فرزندشان به بطالت بگذرد و استفاده‌ای از تعطیلات نکنند. بنابراین اولین چیزی که معمولاً به ذهن خانواده‌ها می‌رسد ثبت‌نام فرزندان‌شان در کلاس‌های مختلف از جمله زبان، موسیقی و ورزش است؛ اما بهترین برنامه‌ریزی برای تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان چیست و فرزندان چگونه می‌توانند از تعطیلات سه‌ماهه تابستان به بهترین شکل ممکن بهره ببرند؟

تخلیه انرژی

یادمان باشد که همه چیز فقط آموزش و یادگیری نیست، گذراندن روزها بدون تخلیه انرژی کودکان می‌تواند آثار مخربی در روحیه آنها به بار بیاورد بنابراین تلاش کنید در برنامه روزانه تعطیلات تابستانی بچه‌ها شرکت در کلاس‌های ورزشی را که مورد علاقه فرزندتان نیز هست بگنجانید. بدین ترتیب انرژی تخلیه‌نشده کودکان با شرکت در کلاس‌های ورزشی و تحرک تخلیه‌ می‌شود و روحیه بهتری پیدا می‌کنند.

آموزش و یادگیری

ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی زبان یا حتی شرکت در کلاس‌های درسی که مرور درس‌های سال آینده را در آن می‌گنجانند همان چیزی است که معمولاً خانواده‌ها به دنبال آن هستند تا خیال‌شان راحت شود فرزندشان وقت خود را به بطالت نگذرانده و مطالب آموزشی زیادی یاد گرفته است. در این میان یاد گرفتن موسیقی و مهارت‌های هنری نیز می‌تواند به پروراندن ذهن فرزندان کمک شایانی کند.

آموزش مهارت‌های زندگی

باید به خاطر داشته باشیم که آموزش دیدن فقط خواندن و نوشتن درس نیست گاهی آموزش مهارت‌های مختلف زندگی می‌تواند بسیار مفید باشد؛ مهارت‌هایی نظیر ابراز احساسات، تعامل و گفت‌وگو مناسب با اطرافیان، چگونگی رفتار در خانواده و... شرکت دادن فرزندان در کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی می‌تواند در جهت‌دهی به افکار فرزندان بسیار موثر باشد. کودکان زیادی با آموزش این‌گونه مهارت‌ها اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری پیدا کرده‌اند.

تجربه سفر

هرچند هزینه‌های گزاف سفرها برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین است اما می‌توان با برنامه‌ریزی برای سفرهای یک‌روزه نیز خستگی یک سال تحصیلی را از جسم و روح فرزندان خود پاک کنیم. سفر کردن علاوه بر تاثیر زیادی که در روحیه افراد خانواده دارد می‌تواند به فرزندان در خصوص شناسایی شهرهای مختلف کشور و آداب و رسوم آنها نیز مطالبی را بیاموزد.

مطالعه آزاد

مطالعه آزاد یعنی فرزندم بیاموزد علاوه بر کتاب‌های درسی کتاب‌های غیردرسی و روزنامه‌های خبری را نیز مطالعه کند با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم به فرزندان خود یاد دهیم که روزانه حداقل نیم ساعت را صرف مطالعه کتاب‌ها و نشریات غیردرسی کنند.

آشنایی با مشاغل

شاید برای فرزندان جالب باشد که با محیط‌های کار نیز آشنا شوند، اگر علاقه‌ای به فعالیت فرزندتان در محیط‌های کاری ندارید دست‌کم می‌توانید گهگاهی فرزند خود را به محل کار خود ببرید تا با محیط کار و مشاغل مختلف آشنا شود. آشنایی با محیط‌های کاری و مشاغل می‌تواند ذهن دانش‌آموزان را برای انتخاب‌های بهتر رشته تحصیلی و شغل آینده آماده کند.

تماشای تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای

فرزندان خود را از انجام بازی‌های رایانه‌ای منع نکنید، گاهی برای تخلیه انرژی انباشت‌شده و همچنین هیجانات کاذب انجام برخی از بازی‌های رایانه‌ای برای آنها می‌تواند مفید باشد؛ همچنین تماشای تلویزیون و دنبال کردن مسابقات ورزشی و فیلم‌ها و سریال‌هایی که برای سن‌شان مناسب است را حتماً در برنامه روزانه آنها قرار دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها