کد خبر: 621461
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۹:۳۵:۱۰
| |

کنکور ۱۴۰۳ و سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی

مرحله دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ درحالی ۱۴ و ۱۵ تیر سال جاری برگزاری شد که برای نخستین بار سهم سوابق تحصیلی در این آزمون ۴۰ درصدی و قطعی بود و این سهم در کنکور سال بعد ۵۰ درصد و پس از آن ۶۰ درصد است.

کنکور ۱۴۰۳ و سهم ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی
کد خبر: 621461
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۶ ۱۹:۳۵:۱۰

 ۱۴ و ۱۵ تیر سال جاری دومین مرحله از کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ برگزار شد. از آنجایی که سهم سوابق تحصیلی در کنکور امسال ۴۰ درصد و به صورت قطعی است، کنکور سراسرس امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

به گزارش ایسنا، منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی است. 

در خصوص داوطلبان فارغ­ التحصیل نظام قدیم آموزشی نیز از سال ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش­ دانشگاهی است.

سهم سوابق تحصیلی برای کنکور امسال یعنی سال ۱۴۰۲ و کنکور سال بعد ۱۴۰۳ تنها معطوف به نمرات سال آخر متوسطه یعنی پایه دوازدهم می شود اما در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه­‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه­‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) است.

همچنین تاثیر قطعی سابقه تحصیلی که برای کنکور امسال سهم ۴۰ درصدی داشت، در کنکور ۱۴۰۳ سهم قطعی ۵۰ درصدی و از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم قطعی ۶۰ درصدی دارد.

درواقع از این پس کنکور سراسری دو مرتبه برگزار می شود، داوطلب می­‌تواند به اختیار خود، در یک  و یا هر دو آزمون شرکت کند و طبق برنامه زمانی یاد شده به سمت و سویی پیش می رود که درنهایت سوابق تحصیلی تاثیر قطعی ۶۰ درصدی در رتبه نهایی کنکور داوطلب خواهد داشت.

کارنامه صادره برای نمره کل داوطلب تا دو سال معتبر و برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه قابل استفاده خواهد بود.

در آزمون کنکور سراسری صرفا دروس اختصاصی در هر گروه آزمایشی مورد امتحان خواهد بود و دروس عمومی در آزمون کنکور سراسری مورد امتحان به صورت تستی نخواهد بود و به جای آن نمرات دروس عمومی بصورت سوالات تشریحی در معدل امتحانات نهائی وزن مشخصی خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها