کد خبر: 622370
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۱:۲۵:۱۹
| |

شهریاری، نماینده مجلس:

در برخی نقاط به ازای هر ۱۰ هزار نفر فقط ۸ تخت بیمارستانی وجود دارد

نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، در خصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی در شهرستان‌ها هشدار داد.

در برخی نقاط به ازای هر ۱۰ هزار نفر فقط ۸ تخت بیمارستانی وجود دارد
کد خبر: 622370
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۱:۲۵:۱۹

 نماینده مجلس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در برخی نقاط به ازای هر ده هزار نفر ۸ تخت بیمارستانی وجود دارد یعنی هشت دهم برای هزار نفر. تعداد تخت‌های ما با بخش خصوصی قابل توجه است، ولی توزیع عادلانه نبوده‌است.

به گزارش انتخاب، حسینعلی شهریاری در خصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیزات پزشکی در شهرستان های مختلف گفت: این فقدان‌ها بستگی دارد که شما با کجا می‌خواهید ما را مقایسه کنید؟ ده سال پیش؟ چهل سال پیش؟ یا با دنیا قرار است مقایسه شویم؟ 

شهریاری افزود: دستگاه‌های بزرگ ام. ار.‌ای و سی تی اسکن و.. در کیفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد. البته ممکن است توزیع عادلانه نباشد و امکانات در برخی نقاط بیشتر توزیع شده باشد. در برخی نقاط به ازای هر ده هزار نفر ۸ تخت وجود دارد یعنی هشت دهم برای هزار نفر. تعداد تخت‌های ما با بخش خصوصی قابل توجه است، ولی توزیع عادلانه نبوده‌است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، سپس در رابطه با راه حل ایجاد عدالت درمانی اظهار‌ داشت: تنها راه عدالت در حوزه سلامت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است که ۳۰ درصد آن نیز اجرایی نشده است. البته کار سخت است. علت این است که ما مردم را با مسئولین متفاوت می‌بینیم و در عمل تضاد وجود دارد. 

شهریاری در پایان گفت: بار‌ها با وزیر بهداشت بحث داشته ایم، ایشان نیز تلاش خود را می‌کند. هر‌چند ساختار ما اشکال دارد. نه مجلس نه دولت و نه قوه قضاییه آنچه که شایسته مردم و تراز نظام اسلامی است را به دست نیاورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها