کد خبر: 624541
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

تاکید یک مقام آموزش‌وپرورش بر رعایت پوشش اسلامی در مدارس و فضاهای پرورشی

معاون وزیر آموزش و پرورش راهبردهای آموزش و پرورش در ترویج و گسترش عفاف و حجاب را تشریح کرد.

تاکید یک مقام آموزش‌وپرورش بر رعایت پوشش اسلامی در مدارس و فضاهای پرورشی
کد خبر: 624541
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۲:۲۰:۰۰

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی و جانشین ستاد عفاف و حجاب در وزارت آموزش و پرورش به تبیین و تشریح سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ترویج عفاف و حجاب پرداخت و گفت: آشنایی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که مقام عالی وزارت آموزش و پرورش هم بر بهسازی نیروی انسانی و همچنین پیاده‌سازی سند تحول تأکید داشته و تحقق این دو موضوع را وعده داده است. 

به گزارش ایلنا، باقرزاده سپس به مهم‌ترین راهبردهای آموزش و پرورش در ترویج و گسترش عفاف و حجاب پرداخت و گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به اهمیت رعایت پوشش اسلامی همکاران در مدارس و فضاهای پرورشی، آموزش احکام شرعی برای دانش آموزان و بهره‌بندی از چهره‌های علمی، مذهبی و ایثارگران در برنامه‌ها اشاره کرد.

معاون وزیر اضافه کرد: تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت، آموزش، ساماندهی معلمان و مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مطالعات پژوهشی در خصوص حیا و عفاف و پایش‌های علمی از جمله رویکردها و برنامه‌های آموزش و پرورش در این مسیر است. 

باقرزاده  گفت: آموزش و پرورش همواره به دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است تا دانش آموزان عزیز در محیطی آرام و سالم در موقعیت‌های تربیتی قرار گیرند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها