کد خبر: 628887
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۶:۱۰:۴۷
| |

۶ ساله‌های متولد «مهر» به بعد می‌توانند کلاس اول بروند؟

به گفته معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، از سال آینده به بعد فقط کودکان ۶ سال تمامی که قبل از مهر ماه متولد شده‌اند می‌توانند به کلاس اول ابتدایی بروند و برای امسال نیز ثبت نام این دانش آموزان مشروط به داشتن فضای خالی در مدارس است.

۶ ساله‌های متولد «مهر» به بعد می‌توانند کلاس اول بروند؟
کد خبر: 628887
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۶:۱۰:۴۷

معصومه نجفی پازوکی  معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی باید ۶ سال تمام داشته باشند.

به گزارش ایسنا، معصومه نجفی گفت: سال گذشته در آیین نامه اجرایی ثبت نام تبصره‌ای گذاشتند که اگر کودکی متولد مهر ماه بود، در صورتی که شورای مدرسه تشخیص دهد که آن مدرسه به لحاظ تراکم کلاسی امکان پذیرش این دانش آموز را دارد، می‌تواند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کند.

وی بگفت: این موضوع سال گذشته در آیین نامه اجرایی ثبت نام قید شده بود و ما شاهد بازخوردهای منفی زیادی در این رابطه از طرف مدارس بودیم،.

وی در خصوص ثبت نام ۶ ساله‌های متولد «مهر» به بعد در پایه اول ابتدایی، تاکید کرد: با توجه به برداشته شدن تبصره یاد شده، امسال نیز نباید شاهد ثبت نام بچه‌های متولد مهر ماه در پایه اول ابتدایی باشیم اما از طرف دیگر برای مهر امسال تعدادی دانش آموز داریم که سال قبل درحالی پیش دبستانی را سپری کردند که در آیین نامه اجرایی مذکور اشاره نشده بود پیش دبستانی‌ها هم می‌توانند کودکانی که به حد نصاب سنی نرسیده‌اند را ثبت نام کنند.

او گفت: تمام تلاش ما این است خانواده‌ها دچار سردرگمی نشوند و بچه‌هایی که سال قبل پیش دبستانی دوم را به طور کامل گذرانده‌اند، امسال در پایه اول ابتدایی ثبت نام شوند اما ظرفیت و تراکم کلاس‌ها برایمان مهم است.  از این رو از والدین تقاضا داریم اگر تراکم مدارس بالاست، اصراری به ثبت نام فرزند خود نداشته باشند چراکه در صورت تراکم بالا اگر والدین فرزند خود را ثبت نام کنند فقط کیفیت کلاسها پایین می‌آید و این امر به ضرر خود دانش‌آموز است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها