کد خبر: 656937
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

خودکشی ۵ پرستار از مرداد ۱۴۰۲ تا امروز!

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته که از مرداد ۱۴۰۲ ساسان احمدی دست کم پنجمین نفری است که خبر خودکشی‌اش در رسانه‌ها منتشر شده است.

خودکشی ۵ پرستار از مرداد ۱۴۰۲ تا امروز!
کد خبر: 656937
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۱۰:۵۰:۰۰

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته که از مرداد ۱۴۰۲ ساسان احمدی دست کم پنجمین نفری است که خبر خودکشی‌اش در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش اعتماد، در این گزارش یک بار دیگر جهت توجه دادن مسوولان به این موضوع به برخی از اخبار مرتبط به مرگ‌های مشکوک به خودکشی و خودکشی پرستاران که از مهر ۹۹ تا همین حالا در رسانه‌ها منتشر شده است، پرداخته می‌شود. ۱۷ مهر ۱۳۹۹ روزنامه جوان از مرگ مشکوک پرستار جوانی در خانه‌اش در شهرک غرب تهران نوشت. بررسی‌های ماموران نشان داد زن فوت شده پرستار بی‌هوشی اتاق عمل یکی از بیمارستان‌های تهران بوده است. همسر او گفته بود: «از محل کار که به خانه برگشتم با جسد همسرم داخل اتاق روبه‌رو شدم که در اطرافش مقداری دارو گذاشته شده‌بود. پس از این با اورژانس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم که عوامل اورژانس به خانه‌ام آمدند و پس از معاینه اعلام کردند همسرم فوت کرده است.»

خبرگزاری رکنا بهمن ماه سال ۹۹ درباره خبر خودکشی یک پرستار جوان در آبادان نوشت: «روز جمعه 25 دی ماه سال جاری ماموران پلیس آبادان در جریان خودکشی دختر 28 ساله‌ای در خانه‌اش در منطقه کارون آبادان قرار گرفتند. خیلی زود تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. ماموران با حضور در صحنه متوجه شدند دختر جوان که یک پرستار است و با تزریق 2 آمپول بیهوشی درزمانی که دوستانش در خانه حضور نداشتند، اقدام به خودکشی کرده و به کام مرگ فرو رفته است. تحقیقات از دوستان این پرستار نشان از آن دارد که او در روزهای کرونایی به دلیل نامعلومی دچار مشکلات روحی شده بوده وبه همین دلیل تصمیم به خودکشی گرفته است.» البته دوم بهمن همان سال روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان این خبر را تکذیب و علت فوت او را مرگ طبیعی اعلام کرد.

چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ هم همین خبرگزاری از خودکشی پرستار جوان در صندلی عقب خودروی خود خبر داد: «بازپرس محمد وهابی از شعبه 2 دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات پای در صحنه جرم گذاشته و با جسد دختر جوان که در صندلی عقب خودرویش خوابیده، روبه‌رو شدند و بررسی‌های تیم تشخیص هویت نشان از آن داشت که یک روز از مرگ این دختر جوان می‌گذرد. تحقیقات میدانی کلید زده شد و ماموران پی بردند که دختر جوان روز گذشته از بیمارستان خارج شده، اما به خانه بازنگشته است تا اینکه همکاران او که در نزدیکی بیمارستان بودند خودروی همکارشان را مشاهده می‌کنند و با جسد وی در صندلی عقب خودرو روبه‌رو می‌شوند.» درنهایت هم با توجه به پیدا شدن آنژیوکت داخل دست پرستار، قرص‌های بیهوشی کنار او، فرضیه خودکشی در داخل خودرو مطرح شده بود. اگر چه جسد این دختر جوان هم برای انجام آزمایش و تعیین دقیق علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

۱۹ مهر ۱۴۰۰ نیز خبر دیگری درباره خودکشی پرستار بیمارستان امام خمینی در پارک لاله تهران منتشر شد. رکنا در این باره نوشت: «کارآگاهان پلیس و تیم جنایی پس از حضور در ضلع شمالی پارک لاله با جسد زن جوانی رو به‌رو شدند که براثر تزریق دارو به دست سمت راستش خودکشی کرده و یک سرنگ خالی کنار جنازه متوفی افتاده بود. زن جوان متاهل بوده و در بیمارستان امام خمینی تهران به عنوان پرستار کار می‌کرد. همچنین تیم پلیسی با پرس و جو از همسر متوفی متوجه شدند، پرستار جوان دچار مشکلات روحی و روانی بوده است.»

رکنا در پایان همان خبر بدون ذکر جزییات، از خودکشی و پیدا شدن جسد زن پرستار دیگری خبر داده بود.

چهارم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خبرگزاری رکنا از کشف جسد پرستار جوان در بیمارستان‌های جنوب تهران خبر داد و فرضیه خودکشی را درباره این زن ۲۸ ساله مطرح کرد.

ایسکانیوز نیز، نهم مرداد ۱۴۰۲ از مرگ مشکوک پرستار جوان در سرویس بهداشتی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت نوشت. «بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان حدودا 35 سال سن داشته و جسد او در سرویس بهداشتی پیدا شده است. علت اصلی مرگ او مشخص نبود اما آثار کبودی روی دستان وی نشان می‌داد که دارویی به وی تزریق شده است.»

دهم مرداد ۱۴۰۲ نیز رسانه‌ها از خودکشی دو پرستار به فاصله دو روز در کرمانشاه خبر دادند. پایگاه خبری در این باره نوشت: «دیروز یک پرستار مرد در بیمارستان امام خمینی کرمانشاه با خوردن قرص برنج خودکشی و متاسفانه جان سپرد. امروز هم یک پرستار خانم در بیمارستان امام رضای کرمانشاه که حامله بوده و همسر یک پزشک، اقدام به خودکشی کرد. متاسفانه تلاش همکاران وی برای نجات جانش نتیجه بخش نبود و فوت شد و البته گفته شده فرزندی را که حامله بوده نجات پیدا کرده است.»

هشتم مهر سال ۱۴۰۲ خبرگزاری ایلنا از فوت یک پرستار شاغل در بیمارستانی در تهران حین انجام کار به دلایل نامعلومی خبر داد. اعتماد آنلاین هم در این باره نوشت: «تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت پرستار فوت‌شده سابقه بیماری نداشته‌است، اما کشف مقداری دارو از وی نشان می‌داد وی پس از مصرف دارو اوردوز کرده و به کام مرگ رفته‌ است.» در ادامه علت فوت این جوان ۳۵ ساله از سوی مراجع قضایی و انتظامی در دست بررسی قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها