کد خبر: 445710
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

استاندار گیلان:

از اقدامات فناورانه در تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کنیم

ارسلان زارع، استاندارگیلان، گفت: راهبردهای تحقیقات کشاورزی باید به سمت کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی و در راستای رفع چالش‌ها هدایت شود.

از اقدامات فناورانه در تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌کنیم
کد خبر: 445710
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع، استاندار گیلان دردیدارمعاون وزیر جهاد کشاورزی ورئیس سازمان تحقیقات،آموزش وترویج کشاورزی بیان کرد:پشتیبانی ازرویکردهای فناورانه، موجب تولید پایدار و حفظ محیط زیست‌می‌شود.

وی ادامه داد: راهبردهای تحقیقات کشاورزی باید به سمت کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی و در راستای رفع چالش‌ها هدایت شود.

وی به وجود اراضی مستعد کشاورزی در استان و ظرفیت هایی برای توسعه کشت گلخانه ای در گیلان اشاره و تأکید کرد: بمنظور بدست آوردن ارزش افزوده از محصولات کشاورزی، باید بسترسازی های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت آن صورت گیرد.

زارع تشکیل زنجیره تولید در عرصه کشاورزی را موضوعی مهم خواند و گفت: مجموعه این اقدامات،ب اید درجهت فراهم کردن شرایط صادرات محصولات این بخش باشد.

کامبیزبازرگان معاون وزیرورئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به نقش استان های شمالی در تأمین مواد غذایی در کشور بیان داشت: در بخش تحقیقات و پژوهش در حوزه تولیدات کشاورزی، تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت صیانت از کاربری اراضی کشاورزی بویژه در استان های شمالی تأکید و خاطرنشان کرد: برای استفاده از حداکثر ظرفیت کشاورزی ایران، حفظ کاربری زمین های کشاورزی به پایداری تولید کمک می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها