کد خبر: 451057
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۷:۳۷:۰۰
| |

عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، خبر داد:

پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان کرونا

عباس علیزاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت کرونا رتبه اول در کشور را دارد، گفت: 3 هزار و 353 میلیارد ریال به 41 هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان کرونا
کد خبر: 451057
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ پرداخت کرونا رتبه اول در کشور را دارد، گفت: 3 هزار و 353 میلیارد ریال به 41 هزار نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

عباس علیزاده با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: همچنین دولت بیمه بیکاری به منظور کمک به کارفرمایان و کارگران را برای ماههای اسفند، فروردین، اردیبهشت پرداخت کرد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا تصریح کرد: براساس پرونده های تشکیل شده؛ چهار هزار و 120 میلیارد ریال درخواست تسهیلات برای 43 هزار نفر داده شد که 3 هزار و 353 میلیارد ریال به صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری استان تصریح کرد: تاکنون به 3 هزار و 940 طرح کارآفرینی روستایی ، 3 هزار و 853 میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت و برای 6 هزار و 793 نفر شغل ایجاد شد.

علیزاده با بیان اینکه 89 درصد از تسهیلات موجود در سامانه بانکی استان جذب شده، تاکید کرد: صاحبان مشاغل آسیب دیده و واجد شرایط باید تقاضای دریافت تسهیلات خسارت کرونا را در سامانه کارا ثبت کرده و بانک های عامل نیز باید با جدیت و سرعت این درخواست ها را تعیین تکلیف کنند تا با پرداخت این تسهیلات بتوانیم از واحد های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا حمایت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به طرح تشویقی و حمایتی در حال ساماندهی در وزارت خانه متبوع گفت: هر کارفرمایی که کارگرانی که در شیوع کرونا از کار بیکار شده دارای سابقه پرداخت 36 ماه بیمه و حداقل لیسانس را به کارگیری کند ، 2 سال از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف می شود.

گیلان دومین استان درگیر در جریان شیوع کرونا بود. بنا به آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان چهار شهر استان قرمز و مابقی نارنجی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها