کد خبر: 459842
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۰:۵۳:۱۹
| |

موزه صید و صیادی شمال کشور در پره‌سر ایجاد می‌شود

مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: موزه تخصصی صید و صیادی در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق این استان با مشارکت شهرداری پره‌سر افتتاح خواهد شد.

موزه صید و صیادی شمال کشور در پره‌سر ایجاد می‌شود
کد خبر: 459842
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۰:۵۳:۱۹

اعتمادآنلاین| تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری پره‌سر بین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و شهردار پره‌سر به امضا رسید.

مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: موزه تخصصی صید و صیادی در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق این استان با مشارکت شهرداری پره‌سر افتتاح خواهد شد.

او با بیان اینکه این دومین موزه در شهرستان رضوانشهر است که تفاهم‌نامه ایجاد آن امسال به امضا رسیده است، افزود: موزه عشایر رضوانشهر نیز با مشارکت فرمانداری این شهرستان در حال آماده‌سازی است و اشیاء موزه نیز جمع‌آوری شده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان اظهار امیدواری کرد: ایجاد و افتتاح موزه صید و صیادی در این شهر قدم بزرگی در انتقال فرهنگ و هنر صید و صیادی به عنوان پیشه دیرینه مردم این خطه باشد.

شهرام شهابی، شهردار پره‌سر نیز گفت: تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در پره سر با توجه به سبقه تاریخی ماهیگیری در این شهر و برنامه‌های شهرداری در برندآفرینی شهری، تهیه اِلمان‌های شهری و ایجاد موزه‌ها که نقش بزرگی در انتقال مفاهیم فرهنگی دارد، امضا شده است.

شهرستان رضوانشهر دارای 2 بخش مرکزی و پره سر در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها