کد خبر: 461351
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۳:۵۹:۴۷
| |

تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در چهار دهه اخیر 4 برابر شده است

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب و در سال 1357 تعداد بیمه شدگان اصلی در استان اندکی بیش از 53000 نفر و تعداد مستمری بگیران 3300 نفر و مجموع افراد تحت پوشش 330000 نفر بودند اظهار داشت : این رقم در حال حاضر با هشت برابر شدن تعداد بیمه شدگان به 432 هزار نفر ، با 42 برابر شدن مستمری بگیران به 140 هزار نفر و با چهار برابر شدن مجموع افراد تحت پوشش طی چهار دهه اخیر به یک میلیون و دویست و شصت هزار نفر رسیده است.

تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در چهار دهه اخیر 4 برابر شده است
کد خبر: 461351
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۱۳:۵۹:۴۷

اعتمادآنلاین| علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب و در سال 1357 تعداد بیمه شدگان اصلی در استان اندکی بیش از 53000 نفر و تعداد مستمری بگیران 3300 نفر و مجموع افراد تحت پوشش 330000 نفر بودند اظهار داشت: این رقم در حال حاضر با هشت برابر شدن تعداد بیمه شدگان به 432 هزار نفر، با 42 برابر شدن مستمری بگیران به 140 هزار نفر و با چهار برابر شدن مجموع افراد تحت پوشش طی چهار دهه اخیر به یک میلیون و دویست و شصت هزار نفر رسیده است.

وی افزود: نکته قابل تامل در این آمار نسبت پشتیبانی و افراد تبعی خانوارها می باشد بگونه ای که وجود 56 هزار بیمه شده و مستمری بگیر اصلی و جامعه سیصد هزار نفری افراد تحت پوشش بیانگر ضریب خانوار بالای 5 نفر در آن مقطع زمانی میباشد که در سالجاری این ضریب خانوار در تامین اجتماعی به حدود 2/2 رسیده است.

علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت: نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران بعنوان یک شاخص بیمه ای مهم در محاسبات اکچوئری در عرصه بین المللی در آن مقطع زمانی بیش از 16 بوده است که این نسبت در اوایل دهه هشتاد به حدود 7 تنزل یافته و متاسفانه در حال حاضر به 3/1 کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه شاخص 15 الی 24 برای ضریب پشتیبانی در صندوق های بیمه ای بسیار ایده آل و اکثراً مربوط به صندوقهای جوان میباشد اظهار داشت: متاسفانه در گیلان بدلایل متعدد همچون سالمندترین استان کشور بودن ، مهاجرت نیروی جوان برای کار به سایر استانها و بازگشت به سرزمین مادری در سالهای بازنشستگی و ... دارای کمترین نسبت پشتیبانی در سطح کشور هستیم.

منبع: روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی استان گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها