کد خبر: 463399
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

نخستین "پست موزه مدرسه" جهان در رشت افتتاح شد

نخستین "پست موزه مدرسه" جهان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در ساختمان پُست استان گیلان به‌بهره‌برداری رسید.

نخستین "پست موزه مدرسه" جهان در رشت افتتاح شد
کد خبر: 463399
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نخستین "پست موزه مدرسه" جهان صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی در ساختمان پُست استان گیلان به‌بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این افتتاحیه به ضرورت حفظ هویت استان به ‌عنوان میراث به‌جای مانده تاکید و اظهار داشت: گیلان از فرهنگ غنی برخوردار است و قدمت پُست نیز به دوران هخامنش باز می‌گردد اما متاسفانه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

رمضان‌علی سبحانی‌فر با بیان اینکه "پُست" در سال 1358 به ‌صورت رسمی سازمان یافت خاطرنشان کرد: پُست نوین در دوران امیرکبیر بنیانگذاری شد و امیرکبیر ابلاغ کرد که‌ پست باید به‌غیر از دولت به مردم هم خدمات برساند از این رو وظیفه حمل مسافر و وسایل برعهده پست گذاشته شد که نشان می‌دهد از قدمت بسیار طولانی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به افتتاح نخستین «پست موزه مدرسه» جهان در رشت ابراز داشت: در این مرکز، مدرسه‌ یا آموزشگاهی جهت انتقال میراث فرهنگ و هویتی گیلانیان راه‌اندازی شد و فضای آموزشی اختصاص یافته در این مجموعه می‌تواند در اختیار استارتاپ‌ها قرار بگیرد و کارآفرینی شود.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر ساختمان تاریخی پُست گیلان را هویت استان دانست و اظهار داشت: این بنا یادآور خاطرات بسیار خوبی برای گیلانیان است.

محمدرضا احمدی سنگری ضمن قدردانی از کسانی که اقدام به مرمت ساختمان تاریخی پست گیلان کردند خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس که تلفن و فضای مجازی نبود رزمندگان ما نامه‌هایشان را از همین مکان پُست می‌کردند.

سیدمحمد احمدی شهردار رشت نیز در این مراسم‌ بناهای تاریخی و ساختمان پُست گیلان را جزو فرهنگ و هویت شهر رشت دانست و اظهار داشت: همه شهروندان می‌توانند به این بناها افتخار کنند و باید بتوانیم از ظرفیت‌های ملی و استانی برای حفظ این بناها استفاده کنیم.

مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم گفت: اداره پست با خلاقیت خود موجب افتخار سازمان میراث فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه مردم گیلان شد و گسترش چنین فضای فرهنگی قطعاً با حمایت سازمان میراث فرهنگی همراه خواهد بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها