کد خبر: 217833
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

69 میلیون دلار محصول کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش سه درصدی صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت 69 میلیون دلار محصول صادر شد.

69 میلیون دلار محصول کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
کد خبر: 217833
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به ظرفیت بالای تجارت خارجی محصولات کشاورزی استان، تسهیلات و حمایت های لازم برای توسعه تجارت محصولات کشاورزی در قالب ایجاد هلدینگ، شرکت های بازرگانی و زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی ارائه می شود.


وی توسعه کشت سفارشی محصول را در گروی توسعه کمی و کیفی شرکت های بازرگانی و تجاری محصولات کشاورزی دانست و گفت: ارتباط دو سویه بین بخش بازرگانی و تولید ایجاد ارزش افزوده مناسب ضروری است.


وی ادامه داد: وقتی هدف افزایش صادرات است باید موضوع افزایش تولیدات و داشتن بازرگانی قوی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد؛ در وضعیت فعلی با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های جدید به نظر می رسد صادر کنندگان هم نیاز به بازاریابی جدید دارند و حضور در بازارهای جدید صادراتی و موفقیت در این بازارها پیش شرط هایی دارد که مهم ترین آن رقابت پذیر بودن کالاهای صادراتی است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: این رقابت از جهت کیفیت و قیمت، نیازمند تحقق مشوق های صادراتی است و اعمال بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و اقدام برای اجرایی کردن برنامه های دولت با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش صادرات ضروری است و در چنین شرایطی تنها تکیه به صادرات کافی نیست، بلکه باید به سمت سرمایه گذاری های مشترک روی آورد.


استان آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که سالانه بیش از 5 میلیون تن محصول در این اراضی تولید می شود.


عمده صادرات بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی شامل خشکبار، فرآورده های لبنی، محصولات باغی و امحا و احشای دامی است.


روسیه، امارات متحده عربی، ارمنستان، ترکیه و مصر از جمله کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها