کد خبر: 219249
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۸:۳۴:۰۰
| |

فرماندار بندر ماهشهر اعلام کرد:

کارگران اخراج شده شرکت کالای پتروشیمی از فردا به کار خود باز می‌گردند

فرماندار بندرماهشهر گفت: با توجه به جلسه امروز مصوب شد در قبال تعهدهای منطقه ویژه و فرمانداری کارگران شرکت کالای پتروشیمی از فردا به کار خود بازگردند.

کارگران اخراج شده شرکت کالای پتروشیمی از فردا به کار خود باز می‌گردند
کد خبر: 219249
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر اظهار داشت: شرکت کالای پتروشیمی در سال 1380 به عنوان یک شرکت دولتی شروع به فعالیت کرده و وظیفه تامین کالای مورد نیاز پتروشیمی را به عهده داشت و از سال 88 به بخش خصوصی واگزار شده و از سال 90 دچار بحران شد.

وی با اشاره به بحران به وجود آمده افزود: با توجه به بحران به وجود آمده در این شرکت در سال 93 شروع به تعدیل نیرو کرده و تعدادی از نیروهای این شرکت به پتروشیمی اروند رفته و تعدادی تعدیل شده و بیکار شدند.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره تشکیل کمیسیون‌های کارگری بیان کرد: پس از تعدیل نیروهای اخیر شرکت کالای پتروشیمی و اعتراض کارگران فرمانداری مدیران این شرکت را احضار کرده و بیش از 3بار کمیسیون کارگری در این خصوص تشکیل شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این شرکت مدیرعامل نداشته و همه جلسات با حضور مدیران دسته دوم و سوم شرکت کلای پتروشیمی برگزار شده این جلسات نتیجه نداشته است.

بیرانوند عنوان کرد: جلسه‌ای امروز با معاون مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه برگزار شد و قرار شد تمامی کارگران اخراج شده این شرکت از فردا به کار خود بازگردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت از سال 90 تا کنون نتوانسته روی پای خود بیاستد ما در جلسه‌ی امروز متعهد شدیم که از شرکت کالای پتروشیمی حمایت کرده و با همکاری منطقه ویژه، شرکت کالای پتروشیمی در مناقصه‌های محدود شرکت کرده و بتواند کار بگیرد و روی پای خود بیاستد.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره به قرارداد های کارگران شرکت کالای پتروشیمی خاطرنشان کرد: قراردادهای کارگران شرکت کالای پتروشیمی 3 ماه و موقت بوده و از لحاظ تخصصی قراردادها باید تحت نظارت اداره کار منطقه ویژه بوده که این اداره باید براساس ضوابط و شرایط شرکت پیگیر حقوق کارگران و تبدیل وضعیت آنها از موقت به دائمی باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها