کد خبر: 220395
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۴:۲۷:۰۰
| |

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرد:

صلاحیت رانندگان سرویس مدرسه مورد توجه مسئولین قضایی است

معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: فرصت طلایی تعطیلات تابستانی مدارس جهت ساماندهی و سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی مورد توجه مسئولین قضایی است.

صلاحیت رانندگان سرویس مدرسه مورد توجه مسئولین قضایی است
کد خبر: 220395
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۸ ۱۴:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بهمن مرادیفر معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگاراران گفت: فرصت طلایی تعطیلات تابستانی مدارس جهت ساماندهی و برنامه ریزی هرچه بهتر درخصوص سرویس های ایاب و ذهابدانش آموزی موضوع مورد توجه مسئولین قضایی و تاکسیرانی کرمانشاه است.

وی گفت: گفت: هرساله در آستانه مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، یکی از دغدغه های والدین ایاب و ذهاب فرزندانشان به مدرسه است و موضوع سرویس مدرسه، نرخ آن، امنیت و ایمنی خودروها، صلاحیت رانندگان همه و همه ذهن والدین را به خود مشغول می کند.

این مقام قضایی گفت: واقعیت امر این است که اولیای دانش آموزان خصوصآ دانش آموزان دختر باتوجه به حساسیت بالای پیشگیری از آسیب ها در این بخش دغدغه های خاصی نسبت به سرویس فرزندان خودشان دارند.

وی گفت: اگرچه خوشبختانه به همت مسئولین تاکنون مشکل خاصی دراین زمینه در استان نداشته ایم و اعتماد مردم جلب شده است لذا از این به بعد هم باید این اعتماد را با توکل به خداوند متعال و تدبیر و مدیریت کار و راه اندازی سیستم ارزشمند سامانه پایش ناوگان دانش آموزی موسوم به حفظ نموده و دغدغه های اولیا و مسئولین را به حداقل ممکن برسانیم .

سجاد سلیمانی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه گفت: راه اندازی سیستم سامانه پایش ناوگان دانش آموزی موسوم به "سپند" را برای سال تحصیلی پیش رو از اولویت های کاری سازمان برشمرد .

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خودروهای مسافربرشخصی در شهر و ایجاد اختلال در نظم حمل و نقل درون شهری، گفت: با وجود اینکه قانون وظیفه و اختیاراتی برای سازمان تاکسیرانی در بحث برخورد با مسافربرهای شخصی تعریف نکرده است، لیکن در طول اجرای طرح این سازمان بیش از 2700دستگاه مسافربر شخصی را با همکاری نهادها و دستگاههای مرتبط، توقیف کرده است که این خود نشان دهنده جدیت این سازمان در ساماندهی حمل و نقل سبک درون شهری و تأمین امنیت شهروندان می باشد.

سلیمانی به نقش دستگاههای انتظامی در راستای کمک به سازمان تاکسیرانی در برخورد با مسافربرهای شخصی اشاره کرد و افزود: انتظار سازمان تاکسیرانی این است که دستگاه قضا به مانند همیشه در زمینه برخورد با مسافربرهای شخصی با این سازمان همکاری داشته باشند.

وی همچنین درمورد موضوع تاکسی اینترنتی گفت: سازمان تاکسیرانی به عنوان دومین شهر کشور که کاملا قانونی شیوه نامه شرکتهای تاکسی اینترنتی را تدوین و به تصویب شورای شهر رسانده بعد از تدوین اساسنامه و تاییدیه نهادهای مرتبط از نظر امنیت برنامه و شبکه، 4 شرکت موفق به دریافت مجوز شدند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه تأکید کرد: زمینه بسیارخوبی برای فعالیت شرکتهای دارای مجوز اینترنتی مهیا شده که در صورت تمایل متقاضیان می توانند از طریق این شرکتها مشغول به فعالیت شوند اما لازمه این فعالیت، تایید صلاحیت و گرفتن کارت شهری می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها