کد خبر: 221070
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

عضو شورای شهر سروآباد در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین

پیگیری‌ها در مورد حادثه تروریستی کردستان همچنان ادامه دارد/ وضعیت کردستان عادی است

عضو شورای شهر سروآباد درباره فضای عمومی استان کردستان بعد از حوادث اخیر از جمله شهادت راننده آمبولانس در کامیاران و همین طور درگیری مسلحانه در مریوان، توضیح می‌دهد که «وضعیت استان تغییری نداشته است و فضای عمومی نیز همچنان آرام است. در عین حال پیگیری‌ها درباره این حوادث ادامه دارد.»

پیگیری‌ها در مورد حادثه تروریستی کردستان همچنان ادامه دارد/ وضعیت کردستان عادی است
کد خبر: 221070
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شنبه گذشته اعلام شد که در شهرستان مریوان واقع در استان کردستان یک نزاع منجر به جراحت و مرگ تعدادی از افراد شده است. طولی نکشید که مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان در توضیح این نزاع اعلام کرد که « این نزاع مسلحانه و بین گروه‌های تروریستی و معاند با نیروهای نظامی کشور و در ساعات بامدادی شنبه بین ساعات 2 تا 4 در گرفته است». رضا میرزایی در توضیح بیشتر نسبت به جزییات این حادثه نیز گفته بود که « در این درگیری 11 نفر ماموران نظامی به شهادت رسیده و 8 نفر زخمی شده اند.» تقریبا همزمان با این اتفاق نیز خبر دیگری منتشر شد که هنوز ارتباط آن با حادثه مریوان مشخص نیست. مدیرکل جمعیت هلال احمر کردستان اعلام کرد که یک راننده آمبولانس هلال احمر بر اثر تیراندازی در کامیاران جان خود را از دست داده و در این حادثه نیز مجرم از محل جرم فرار کرده است. حسن خدابنده لو در توضیح بیشتر نسبت به این حادثه گفته بود که «ساعت 22:30 جمعه‌شب در ورودی شهر کامیاران، حوالی مسکن مهر، راننده آمبولانس هلال احمر هدف تیراندازی دو نفر افراد ناشناس که در کمین بودند، قرار گرفت.»

اعلام هویت شهدای مریوان

بعدتر نیز استانداری کردستان در توضیحی نسبت به هویت ماموران نظامی این حادثه اعلام کرد که «هشت نفر از شهدا اهل شهرستان مریوان و سه نفر نیز اهل شهرستان قروه هستند.» البته در همین حال نیز استانداری از توضیح درباره هویت مهاجمان به پایگاه نظامی مریوان خودداری کرده و آن را به زمان دیگری موکول کرد و صرفا به این مساله بسنده شد که پیکر شهدای این حادثه صبح یکشنبه تشییع می شود.

پژاک اعتراف کرد

اتفاقی که در ابتدا با عنوان نزاع و سپس حمله انفجاری مطرح شد، در نهایت تحت تاثیر اعلام موضع گروهک پژاک قرار گرفت. فرماندار مریوان در این خصوص اعلام کرد که «گروهک تروریستی پژاک مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.» محمد شفیعی در توضیحاتی نسبت به جزییات بیشتر این حمله تروریستی نیز گفته است که «این حمله تروریستی ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد در نزدیکی روستای دری از توابع بخش مرکزی روی داد که در این حادثه 10 نفر از شهدا پاسدار پایوار و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه بود.»

پایگاه مرزی در منطقه صعب العبور

شفیعی همچنین به موقعیت جغرافیایی پایگاه نظامی مریوان اشاره کرد و توضیح داد که « پایگاه مرزی روستای دری در منطقه‌ای صعب العبور واقع شده است و بامداد امروز توسط اعضای گروهک تروریستی هدف حمله قرار گرفت و انبار مهمات آن منفجر شد و بیشتر شهدا در اثر برخورد ترکش مواد منفجره انبار مهمات به شهادت رسیده اند. البته برخی از اعضای گروهک تروریستی نیز در این حمله به هلاکت رسیدند و برخی نیز متواری و زخمی ها هم در کوه‌های اطراف پراکنده شدند.»

تروریست ها شناسایی نشده‌اند

اما مهمترین خبری که تاکنون درباره آخرین پیگیری‌ها نسبت به این اتفاق فعلا منتشر شده، مشخصا مربوط به سخنان رییس کل دادگستری کردستان می شود که در این خصوص اعلام کرده است: « تاکنون تروریست‌ها شناسایی نشده‌اند، اما این افراد تحت تعقیب قرار گرفتند.» علی اکبر گروسی همچنین افزود: «در این حادثه 8 نفر از رزمندگان نیز مجروح و در بیمارستان بستری شدند و دستور شناسایی شهدا و صدور گواهی پزشکی قانونی داده شده است.» وی در نهایت نیز موضع خود را نسبت به این ماجرا چنین ابراز کرد که «گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب در انتظار برخورد قاطع نیرو‌های مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به این جنایات باشند.»

پیگیری‌ها ادامه دارد

امیر وزیری عضو شورای شهر سروآباد در گفت‌و‌گویی با اعتمادآنلاین درباره فضای عمومی استان بعد از حوادث اخیر از جمله شهادت راننده آمبولانس در کامیاران و همین طور درگیری مسلحانه در مریوان، توضیح می دهد که «وضعیت استان تغییری نداشته است و فضای عمومی نیز همچنان آرام است. در عین حال پیگیری‌ها درباره این حوادث ادامه دارد.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم جدیدی برای نظارت بر مرزها اتخاذ شده است، به می‌گوید که« فعلا تصمیمی در این زمینه اتخاد نشده است و یا اگر تصمیمی نیز در این زمینه گرفته شده باشد حداقل به ما اطلاع‌رسانی نکرده اند. البته ممکن است در این زمینه تصمیماتی به زودی اتخاذ شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها